Home / Overzicht / Crossmediale special VAKANTIE!

Neem contact op!

Uitgave

Volgende editie

1-2019

De special Vakantie! verschijnt elk jaar in januari, dit jaar in 4 titels, vóór de Vakantiebeurs (nu was dat 10-14 januari
2018). Een goed moment voor onze lezers, die op dat moment hun vakantiebestemming kiezen én
daarom het perfecte moment voor u! Bindinc. verzamelt onderwerpen en tips voor een onbezorgde reis.

Waarom adverteren in deze special?

  • Specifieke doelgroep (70% van de lezers is 50 jaar of ouder).
  • Groot bereik en lage kosten per 1000.
  • Creatieve samenwerkingsvormen (branded content) zowel print als online.
  • Herkenbaarheid door de uniforme uitstraling en één redactie.

Vakantie! verschijnt ook weer in 2019 in de Bindinc.-titels: NCRV-gids, KRO Magazine, Avrobode en Mikro Gids. De special is een 16 pagina’s tellende los meegehechte special met bewaarfunctie (uitbreidbaar naar 24 pagina’s). Ook dit jaar verscheen er een online versie.

Doelgroepcijfers

Het aandeel van de doelgroep onder de lezers: 50-plus 1,923 miljoen (31,6% van Nederland) waarvan 65-plus 1,139 miljoen (42,1% van Nederland)
Enkele cijfers over de doelgroep waarin deze uitstijgt boven gemiddeld Nederland (=100)*:

  • Vervoermiddel voor de grootste afstand/ vakantiebestemming: Bus, skibus, fietsbus, touringcar (137,3), de trein (110), auto (97)
  • De meeste overnachtingen in de vakantie vinden plaats in/op: Zeilboot, motorjacht, cruiseschip (144,9), kampeerauto (118,9), eigen caravan/vouwwagen (111,2), hotel of pension (105)
  • Land waar men in de zomer op vakantie gaat: Duitsland (126,2), Oostenrijk (108,5), Midden-/Zuid-Amerika (109,1), Nederland (108,6)
  • Land wintervakantie: Canarische eilanden (145,3), Midden-/Zuid-Amerika (119,6), Nederland (114,8), Italië (incl. Sardinië, Sicilië) (108,6), Groot-Brittannië, Ierland (107,8)
  • Boeking vliegticket vakantie(s): Transavia (106,9)
  • Boeking vakantie bij reisorganisatie, zowel via internet als anders: KRAS.NL (140,7), Holland International (128,3), Thomas Cook (126,8), Oad Reizen (117,6), Vrij Uit (108), avont/cult. reisbureau (102)
  • Aantal vakanties zomer afgelopen 12 maanden: 2 keer of meer (109,8)

*Bron: NOM 2013-I/II

Reistrends, bestemmingen of tips. De jaarlijkse special inspireert de vijftiger op het gebied van het leukste wat er is: vakantie!

De creatie van de special is in handen van een team crossmediaprofessionals die er samen met de adverteerders voor zorgen dat de doelgroep geniet van een ultieme leeservaring. De special verschijnt op het moment dat de consument zich oriënteert op zijn volgende vakantie.

Hebt u een passend onderwerp voor de special? Denk dan mee over de redactionele invulling.

Oplage en bereik
Drukoplage: 612.000
Bereik m/v 13+: 1.477.000
(NOM Printmonitor 2016-II/2017-I)

Specificaties
Omvang: minimaal 16 pagina’s.
Formaten: zie de aanleverspecificaties als pdf onderaan de pagina.

Reserverings- en aanleverdata
Aanleveren redactie tot: 9 november 2018
Aanleveren advertenties tot: 30 november 2018
Verschijning: 3 januari 2019

Adverteren
Advertenties in diverse formaten, advertorials, redactionele samenwerkingen, de mogelijkheden zijn legio.
We gaan hierover graag met u in gesprek.

Tarieven Adverteren (bruto)
Bruto 1/1 pagina               € 18.522,40
Bruto ½ pagina                  € 11.050,00

Meer informatie of reserveren?
Grijp deze kans op een groot bereik in een perfect umfeld:

Gertjan Gerritsen
035 – 672 6907 / 06 15 09 42 52

Lift mee op onze sterke merken met 360°-marketing
Meer specials

Het online magazine Vakantie! dient als een verdieping van de printspecial en zorgt voor een toevoeging van inspiratie & beleving aan jouw marketingmix. Video’s, geluidsfragmenten en […]

Twee Royal-specials, een zomer- en een winterspecial. Speciale uitgaven met een speciaal thema.De Royal-specials bevatten al het nieuws over nationale en internationale royals: hun […]

Volgende editie: bij ed. 45 - 2018

Bereik ruim 914.000 lezers met - meer dan ooit - interesse in tips en informatie omtrent financiële en emotionele zaken rondom de nalatenschap. Of deze nu van henzelf is of van een […]