Home / Overzicht / MAX Magazine

Neem contact op!

HOI- en NOM-cijfers

Verschijning

wekelijks

Verspreide oplage

152.000

Gemiddeld bereik

392.000

NOM Print Monitor 2016-II/2017-I/eigen meting

Bindinc. verzorgt de advertentieverkoop van MAX Magazine. Met als motto ‘Uw gids voor tv en plezierig leven’ bereikt MAX Magazine van Omroep MAX sinds 2013 elke week duizenden actieve 50-plussers. Het blad bevat naast de uitzendschema’s interessante artikelen die aansluiten bij de actualiteit en de leefwereld van de doelgroep. Denk hierbij aan vaste rubrieken over onder meer gezondheid. Zelfs het lettertype is afgestemd op 50-plussers. Abonnees ontvangen het omroepblad in de brievenbus, maar het blad is ook los te koop in bijvoorbeeld de supermarkt. Dat zorgt voor een nog groter bereik onder 50-plussers voor onze adverteerders!

Ons advies
Met een advertentie in MAX Magazine bereik je duizenden 50-plussers, veelal van het consumententype ‘ondernemende ouderen’. Kies voor een paginavullende advertentie voor maximale impact of inspireer met een kleiner formaat.

Alle voordelen van adverteren in MAX Magazine:
• Gericht actieve 50-plussers bereiken.
Wekelijkse oplage van 153.000 exemplaren, w.v. 122.500 abonnees en 30.500 losse verkoop (peildatum 1/10/2018).
• Potentieel extra bereik door losse verkoop.
• De verschijningsfrequentie maakt inspelen op actualiteiten eenvoudig.
• Of bereik je doelgroep online op www.maxmagazine.nl.

Doelgroep
De doelgroep van MAX Magazine zijn ondernemende ouderen van 50 jaar en ouder.
De Omroep MAX-leden zijn voornamelijk geïnteresseerd in: antiek, cultuur, geschiedenis, gezondheid/geneeskunde, kunst, ontwikkelingshulp en religie/geestelijk leven.
Bijna 40% is geïnteresseerd in muziek. Activiteiten die men relatief vaker bezigt zijn: vrijwilligerswerk, uitstapjes in eigen land, tekenen, kruiswoordpuzzels oplossen en bridge.
Verder bezoekt men graag het theater, de kerk, een museum of concert.
De MAX Magazine-lezers hebben veel vrije tijd, veel hobby’s, ze houden van wandelen en zijn bewust bezig met hun gezondheid.
Aan sporten wordt niet veel gedaan, behalve zwemmen.

Bekijk ook de pdf’s onder aan de pagina: Tariefkaart & advertentieformaten / aanleverplanning / aanleverspecificaties online advertenties / richtlijnen advertorials (zie hier voor meer informatie over advertorials).


Cultuur onder de aandacht

Adverteren met een boeken- of eropuittip is ook een prachtige mogelijkheid om uw product onder de aandacht te brengen. Bekijk de propositie en de voordelige voorwaarden.

 

Lift mee op onze sterke merken met 360°-marketing
Meer titels

Oplage: 105.186
Gem. bereik: 320.000

TVFilm is het tweewekelijkse tv-magazine dat de meeste tv- en filminformatie biedt voor de laagste prijs. Het is de bestverkochte tv-gids in de winkels. De toon, onderwerp- en beeldkeuze […]

Oplage: 81.382
Gem. bereik: 174.000

KRO Magazine is een functionele televisiegids met een helder programmaoverzicht, betrouwbaar, nieuwsgierig makend en goed geïnformeerd. Het blad verrast en inspireert. KRO Magazine bericht […]

Oplage: 150.950
Gem. bereik: 380.000

De NCRV-gids is een eigentijds en kwalitatief goed programmablad met een eigen mening, met een moderne vormgeving en een aansprekende schrijfstijl gericht op de actieve, […]