Home / Overzicht / Mikro Gids

Neem contact op!

HOI- en NOM-cijfers

Verschijning

wekelijks

Verspreide oplage

211.257

Gemiddeld bereik

476.000

NOM Print Monitor 2018-III / Verspreide oplage Q3/17 t/m Q2/18

Mikro Gids is een basic, functionele programmagids voor de ‘minimalist’, met een focus op film. Mikro Gids is vooral een gids die een grote hoeveelheid informatie verstrekt over het veelzijdige aanbod op radio en televisie. Met de nadruk op films en dat op een overzichtelijke, duidelijke manier.
De programmagegevens zijn compleet. In het blad is ruime aandacht voor alle aspecten van de film(wereld) op tv.

Doelgroep
De lezers van Mikro Gids hebben van nature de neiging om naar de functionaliteit van producten te kijken. Ze verbinden zich daarom aan een programmablad dat hen doelgericht, toegankelijk en voornamelijk feitelijk informeert. Lezers zijn tussen de 35 en 54 jaar.
Het zijn actieve mensen die in hun actieve leven zowel zakelijk, privé als sociaal, selectief met media, dus ook met televisie en kijkgedrag moeten omgaan. Ze kijken gemiddeld en als ze kijken doen ze dat vooral naar programma’s waarmee ze zich op de hoogte kunnen houden van en mee kunnen praten over wat er in de wereld speelt: nieuws en actualiteiten, programma’s gericht op informatie, de betere film. Ze schuwen het ‘lichtere’ genre echter niet en kijken, zij het wat minder geregeld, dan ook naar (o.m.) amusementsprogramma’s, reality-tv, soaps en komische series.
Ze zijn traditionele tv-kijkers, praktisch ingesteld, met een sterke familieband en bewust in koopgedrag.

Wetenswaardigheden over de lezer van Mikro Gids
– De gemiddelde abonnee is 64 jaar en vaak vrouw.
– Opleidingsniveau en sociale klasse gelijk aan gemiddeld Nederland.
– Het grootste deel van de abonnees woont in een koopwoning en heeft een tuin.
– Ruime vertegenwoordiging onder ‘Ondernemende ouderen’, ‘Welgesteld gezin en emptynester’ en ‘Betrokken senioren’.
– Weinig verschil met gemiddeld Nederland wanneer gelet op ‘charitype’.
– Vergeleken met Nederland meer geïnteresseerd in kunst en cultuur, regionaal nieuws, politiek, opinie en achtergronden.
– Politieke voorkeur relatief links georiënteerd.
– De lezers kiezen relatief vaak een culturele vakantie en minder vaak een zonvakantie.
– Abonnees kijken gemiddeld 3 uur en 20 minuten tv per dag, dat is 10 minuten meer dan de gemiddelde Nederlander.
– Ze kijken vaker naar informatieve programma’s (nieuws, praatprogramma’s, documentaires).
– Godsdienst speelt voor meer dan de helft van de abonnees geen rol, 36% noemt zich rooms katholiek.
Bron: Cendris en NOM

Voor meer informatie over adverteren in de Mikro Gids. Neem contact met ons op!

Mail of bel met onze sales-afdeling: 035 672 69 00.

 

Attachments

Lift mee op onze sterke merken met 360°-marketing
Meer titels

Oplage: 170.022
Gem. bereik: 443.700

De VARAgids is het grootste progressieve weekblad van Nederland. Bindinc. verzorgt de advertentieverkoop van de VARAgids. De VARAgids weet als geen ander tijdschrift inhoudelijk te gidsen […]

Oplage: 168.667
Gem. bereik: 392.000

Bindinc. verzorgt de advertentieverkoop van MAX Magazine. Met als motto 'Uw gids voor tv en plezierig leven' bereikt MAX Magazine van Omroep MAX sinds 2013 elke week duizenden actieve […]

Oplage: 72.930
Gem. bereik: 172.500

KRO Magazine is een functionele televisiegids met een helder programmaoverzicht, betrouwbaar, nieuwsgierig makend en goed geïnformeerd. Het blad verrast en inspireert. KRO Magazine bericht […]