Home / Overzicht / Onderzoek ‘Een kwestie van overleg. Deel 2: Beeld & Geluid’

Onderzoek ‘Een kwestie van overleg. Deel 2: Beeld & Geluid’

Merkvoorkeur, aankoopcriteria, invloed van reclame en overlegprocessen bij het kopen van Beeld & Geluid-producten.

Vaders, moeders en kinderen geven hun mening over de mate van overleg binnen het gezin, de verschillende keuzecriteria en de rol van reclame in het keuzeproces.

Wat is relevant tijdens het aankoopproces en welke reclame en informatiebronnen worden gebruikt?

De focus ligt op de aanschaf van zeven Beeld & Geluid-producten.

  • Televisie voor de woonkamer.
  • Digitale tv-pakket.
  • Spelcomputer.
  • Games voor de spelcomputer.
  • Computer/laptop.
  • Digitale camera.
  • Mobiele telefoon.

We gaan in op de volgende aspecten:

  1. Merkvoorkeur.
  2. Welke punten een gezinslid persoonlijk het belangrijkst vindt bij de keuze van een product.
  3. Over welke criteria het meest wordt overlegd.
  4. Welke informatiebronnen het belangrijkst gevonden worden.
  5. Welke informatie respondenten het belangrijkst vinden in reclame.
  6. De mate van invloed in de verschillende aankoopfases.
  7. De tevredenheid over het overlegproces.

De resultaten zijn als pdf via onderstaand formulier gratis aan te vragen. U kunt het onderzoek/de whitepaper daarna direct downloaden.

.Kenniscentrum, hét doelgroep onderzoekscentrum
Meer onderzoeken & events

Onderzoek ‘De waardering van reclame’

25 mei 2010 | Familie
In deze onderzoekspublicatie beoordelen familieleden advertenties.Vaders, moeders en kinderen geven hun mening over reclame in het algemeen en over twaalf print-advertenties op […]

Onderzoek ‘Voluit vanaf 50-deel 2’

1 september 2012 | 50-plus
De potentie van de 50-plusdoelgroep in 2012. Deze publicatie is sinds mei 2012 aan te vragen.. De eerste publicatie 'Voluit vanaf 50 - Deel 1 (2005)' is opnieuw onder de loep genomen. […]

Onderzoek ‘Het gedrag van de Familie als DMU’

30 mei 2010 | Familie
De onderzoeken en publicaties over de familie als Decision Making Unit (DMU) zijn talrijk maar komen nergens samen. De resultaten van het eerste deskresearch zijn gebundeld in de […]

Vraag de (gratis) publicatie aan
en/of schrijf in voor de nieuwsbrief

U kunt zich hier inschrijven voor de algemene Bindinc. nieuwsbrief.

Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor communicatiedoeleinden van Bindinc. De frequentie van de nieuwsbrieven is eens per 4 à 6 weken.

Stuur mij de volgende publicatie(s)

Kies uit de lijst de gewenste publicatie.
Klik op de + om meerdere publicaties toe te voegen.
U ontvangt een e-mail met de downloadlink naar de publicatie(s).