Home / Overzicht / Onderzoek ’50-plus en merkbewust’

Onderzoek ’50-plus en merkbewust’

Merkbeleving 50-plusser

Hebben 50-plussers merken nodig om aan anderen te laten zien wie ze zijn?

Hoe ontwikkelen merkfuncties zich door het leven heen?

Volgens Tolboom wordt een merkrelatie belangrijker naarmate men ouder wordt.
Senioren zouden, mogelijk op emotionele gronden, meer ‘contact’ met sommige merken nodig hebben. Ook het verloop per productcategorie variëert volgens Tolboom.

Er bestaan echter aanwijzingen dat dit onjuist is, zowel op basis van theorie als proefondervindelijke ervaring.
Uit deel 4 van de onderzoeksreeks van het BKC (voorheen 50+ Expertisecentrum) bleek bijvoorbeeld al dat overdracht van waarden minder belangrijk wordt naarmate men ouder wordt.

De onderzoeksvraag is dan ook:
Hoe ontwikkelen merkfuncties zich door het leven heen?

De resultaten zijn als pdf via onderstaand formulier gratis aan te vragen. U kunt het onderzoek/de whitepaper daarna direct downloaden.

.Kenniscentrum, hét doelgroep onderzoekscentrum
Meer onderzoeken & events

Onderzoek ‘Hoe ouder, hoe trouwer’

17 januari 2012 | 50-plus
Onderzoek van het Bindinc. Kenniscentrum (BKC) toont aan dat onder 50-plussers merktrouw vaker voorkomt dan onder 50-minners. Daarbij zijn 50-plussers het meest trouw aan de financiële […]

Verslag rondetafelgesprek ‘Feiten en fabels over de 50-plusdoelgroep’

27 februari 2017 | 50-plus
Al vele jaren organiseert het Bindinc. Kenniscentrum (BKC) rondetafelgesprekken voor professionals. De ene sessie is de andere sessie niet en het is altijd een verrassing welke […]

Onderzoek ‘Zes segmenten in donateurs van Goede Doelen’

5 november 2012 | .Custom Media | 50-plus | Familie
In het nieuwste brancheonderzoek 'Zes segmenten in donateurs van Goede Doelen'van het Bindinc. Kenniscentrum (BKC), voorheen Familie Kenniscentrum, wordt er onderscheid gemaakt in […]

Vraag de (gratis) publicatie aan
en/of schrijf in voor de nieuwsbrief

U kunt zich hier inschrijven voor de algemene Bindinc. nieuwsbrief.

Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor communicatiedoeleinden van Bindinc. De frequentie van de nieuwsbrieven is eens per 4 à 6 weken.

Stuur mij de volgende publicatie(s)

Kies uit de lijst de gewenste publicatie.
Klik op de + om meerdere publicaties toe te voegen.
U ontvangt een e-mail met de downloadlink naar de publicatie(s).