Home / Overzicht / Onderzoek ‘Vrouwen doen boodschappen, mannen aankopen’

Onderzoek ‘Vrouwen doen boodschappen, mannen aankopen’

Over gezinsaankopen wordt veel overleg gevoerd binnen families. Alle gezinsleden hebben in meer of mindere mate invloed op het aankoopproces. Dit mede omdat ieder gezinslid zijn eigen rol, zijn eigen criteria en zijn eigen strategie heeft om invloed uit te oefenen op het aankoopproces. 

Per productcategorie kunnen deze rollen ook wisselen. Het traditionele rolpatroon is duidelijk herkenbaar. Moeders beslissen over de dagelijkse boodschappen maar vaders hebben de grootste stem bij de aankoop van een auto en bijvoorbeeld een televisie. Duidelijk is dat het gezin zich heeft ontwikkeld tot een decision making unit (DMU). In deze whitepaper wordt gekeken naar de invloed van gezinsleden op de aankoop van producten. Want hebben ze eigenlijk wel zoveel invloed als zij zelf denken, of overschatten zij hun eigen invloed wel eens?

De resultaten zijn als pdf via onderstaand formulier gratis aan te vragen. U kunt het onderzoek/de whitepaper daarna direct downloaden.

.Kenniscentrum, hét doelgroep onderzoekscentrum
Meer onderzoeken & events

Onderzoek ‘Het gedrag van de Familie als DMU’

30 mei 2010 | Familie
De onderzoeken en publicaties over de familie als Decision Making Unit (DMU) zijn talrijk maar komen nergens samen. De resultaten van het eerste deskresearch zijn gebundeld in de […]

Onderzoek ‘Een kwestie van overleg. Deel 1: Food en Automotive’

28 mei 2010 | Familie
In dit onderzoek ligt de focus op het overlegproces en de invloed van reclame bij het kopen van een auto en vier foodproducten.Vaders, moeders en kinderen geven hun mening over […]

Onderzoek ‘Zes segmenten in donateurs van Goede Doelen’

5 november 2012 | .Custom Media | 50-plus | Familie
In het nieuwste brancheonderzoek 'Zes segmenten in donateurs van Goede Doelen'van het Bindinc. Kenniscentrum (BKC), voorheen Familie Kenniscentrum, wordt er onderscheid gemaakt in […]

Vraag de (gratis) publicatie aan
en/of schrijf in voor de nieuwsbrief

U kunt zich hier inschrijven voor de algemene Bindinc. nieuwsbrief.

Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor communicatiedoeleinden van Bindinc. De frequentie van de nieuwsbrieven is eens per 4 à 6 weken.

Stuur mij de volgende publicatie(s)

Kies uit de lijst de gewenste publicatie.
Klik op de + om meerdere publicaties toe te voegen.
U ontvangt een e-mail met de downloadlink naar de publicatie(s).