Onderzoek van het Bindinc. Kenniscentrum (BKC) toont aan dat onder 50-plussers merktrouw vaker voorkomt dan onder 50-minners. Daarbij zijn 50-plussers het meest trouw aan de financiële dienstverlener. Men kiest met name voor een merk vanwege de goede ervaringen uit het verleden. De teruglopende kwaliteit van het merk dat men gebruikt is voor consumenten de belangrijkste reden om van merk te switchen. Prijs is het belangrijkste instrument om klanten van merk te laten veranderen.
Introductie
Veel marketeers houden zich bezig met het opbouwen van merktrouw onder hun klanten. De kracht van een merk wordt immers gedeeltelijk bepaald door de mate waarin klanten trouw blijven aan een merk. Anderzijds willen marketeers ook graag klanten ‘winnen’ van de concurrent. Dit maakt merktrouw tot een interessant concept. Hoe kun je merktrouw realiseren? Hoe haal je klanten van de concurrent over om toch van merk te switchen? Verschilt de merktrouw tussen leeftijds- of productcategorieën? Welke merken doen het goed bij klanten? In deze whitepaper gaan we in op deze vragen. Dit levert interessante inzichten die meegenomen kunnen worden in communicatie-, reclame- en marketingplannen.
Brand Loyalty Matrix
We hebben de consumenten op basis van de Brand Loyalty Matrix ingedeeld in de mate van merktrouw. De consumenten delen we in vier groepen in: loyalen, gewoontekopers, afwisselaars en switchers. Hierin zijn de loyalen de groep mensen met de grootste merktrouw en de switchers met de laagste merktrouw. Onderstaand een uitgebreidere toelichting van de verschillende groepen.
De resultaten zijn als pdf via onderstaand formulier gratis aan te vragen. U kunt het onderzoek/de whitepaper daarna direct downloaden.
Heeft u meer vragen of interesse in een presentatie op locatie over dit onderwerp? E-mail dan naar Stephanie Verwijs.
Vraag de (gratis) publicatie aan
en/of schrijf in voor de nieuwsbrief
Stuur mij de volgende publicatie(s)

Kies uit de lijst de gewenste publicatie.
Klik op de + om meerdere publicaties toe te voegen.
U ontvangt een e-mail met de downloadlink naar de publicatie(s).

