Home / Overzicht / Onderzoek ‘Hoe ouder, hoe trouwer’

Onderzoek ‘Hoe ouder, hoe trouwer’

Onderzoek van het Bindinc. Kenniscentrum (BKC) toont aan dat onder 50-plussers merktrouw vaker voorkomt dan onder 50-minners. Daarbij zijn 50-plussers het meest trouw aan de financiële dienstverlener. Men kiest met name voor een merk vanwege de goede ervaringen uit het verleden. De teruglopende kwaliteit van het merk dat men gebruikt is voor consumenten de belangrijkste reden om van merk te switchen. Prijs is het belangrijkste instrument om klanten van merk te laten veranderen.

Introductie
Veel marketeers houden zich bezig met het opbouwen van merktrouw onder hun klanten. De kracht van een merk wordt immers gedeeltelijk bepaald door de mate waarin klanten trouw blijven aan een merk. Anderzijds willen marketeers ook graag klanten ‘winnen’ van de concurrent. Dit maakt merktrouw tot een interessant concept. Hoe kun je merktrouw realiseren? Hoe haal je klanten van de concurrent over om toch van merk te switchen? Verschilt de merktrouw tussen leeftijds- of productcategorieën? Welke merken doen het goed bij klanten? In deze whitepaper gaan we in op deze vragen. Dit levert interessante inzichten die meegenomen kunnen worden in communicatie-, reclame- en marketingplannen.

Brand Loyalty Matrix

We hebben de consumenten op basis van de Brand Loyalty Matrix ingedeeld in de mate van merktrouw. De consumenten delen we in vier groepen in: loyalen, gewoontekopers, afwisselaars en switchers. Hierin zijn de loyalen de groep mensen met de grootste merktrouw en de switchers met de laagste merktrouw. Onderstaand een uitgebreidere toelichting van de verschillende groepen.

De resultaten zijn als pdf via onderstaand formulier gratis aan te vragen. U kunt het onderzoek/de whitepaper daarna direct downloaden.
Heeft u meer vragen of interesse in een presentatie op locatie over dit onderwerp? E-mail dan naar Stephanie Verwijs.

.Kenniscentrum, hét doelgroep onderzoekscentrum
Meer onderzoeken & events

Onderzoek ‘Invloed model in advertenties’

23 oktober 2017 | 50-plus
De gevoelsleeftijd van de consument is van invloed op de waardering van de advertentie. Een advertentie is effectiever wanneer de leeftijd van het model in de advertentie overeenkomt met […]

Onderzoek ‘Hoe beleven 50-plussers zelfzorghulpmiddelen?’

15 september 2016 | 50-plus
Op verzoek van Bindinc. Kenniscentrum heeft Bureau Veldkamp onderzoek gedaan naar de ervaring met zelfzorghulpmiddelen onder vijftigplussers en de associatie die ze oproepen. Het gaat […]

Onderzoek: Contentmarketing binnen print. Hoe bereik je 50-plus?

31 oktober 2018 | 50-plus | Algemeen
Branded content met relatief veel beeld het meest effectief Onderzoek naar contentmarketing binnen print voor 50-plussers Branded content met een beeldverhouding van 30% tekst en 70% […]

Vraag de (gratis) publicatie aan
en/of schrijf in voor de nieuwsbrief

U kunt zich hier inschrijven voor de algemene Bindinc. nieuwsbrief.

Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor communicatiedoeleinden van Bindinc. De frequentie van de nieuwsbrieven is eens per 4 à 6 weken.

Stuur mij de volgende publicatie(s)

Kies uit de lijst de gewenste publicatie.
Klik op de + om meerdere publicaties toe te voegen.
U ontvangt een e-mail met de downloadlink naar de publicatie(s).