Home / Overzicht / Onderzoek ‘Vakantiegedrag van 50-plussers’

Onderzoek ‘Vakantiegedrag van 50-plussers’

Het Bindinc Kenniscentrum (BKC) heeft onderzoek gedaan naar het vakantiegedrag van 50-plussers. 

In het onderzoek zijn elf printadvertenties van reisorganisaties beoordeeld op hun effectiviteit, namelijk die van Oostenrijks Toeristenbureau, DFDS Seaways, Djoser, Drietour, Freetime Company, Goed Idee Reizen, Hotel ’t Kruisselt, Landal GreenParks, Hotel Grossfeld, Pharos en Visit Luxembourg. Daarnaast is er gekeken naar het oriëntatie- en boekingsgedrag van 50-plusser.

De advertentie van DFDS Seaways scoort het hoogst omdat men het vooral herkenbaar (28%), leuk (23%) en enthousiasmerend (20%) vindt. De reclame van Landal GreenParks scoort vooral hoog op herkenbaarheid (49%).

Samenzijn en gezelligheid zijn de meest genoemde redenen om op vakantie te gaan. Meer dan de helft van de 50-plussers is de afgelopen vijf jaar minimaal één keer met ouders of (klein)kinderen op vakantie gegaan. In de helft van de gevallen (47%) gaat men met de ouders, kinderen en/of kleinkinderen op een wat langere vakantie naar het buitenland. Kinderen (62%) nemen het vaakst het initiatief om een gezamenlijke familievakantie te ondernemen (kinderen zijn in dit geval 50-plus respondenten die hun ouders en/of (klein-)kinderen meenemen op vakantie).

De resultaten zijn als pdf via onderstaand formulier gratis aan te vragen. U kunt het onderzoek/de whitepaper daarna direct downloaden.

.Kenniscentrum, hét doelgroep onderzoekscentrum
Meer onderzoeken & events

Onderzoek ‘Hoe ouder, hoe trouwer’

17 januari 2012 | 50-plus
Onderzoek van het Bindinc. Kenniscentrum (BKC) toont aan dat onder 50-plussers merktrouw vaker voorkomt dan onder 50-minners. Daarbij zijn 50-plussers het meest trouw aan de financiële […]

Onderzoek ’50-plus en merkbewust’

8 december 2010 | 50-plus
Merkbeleving 50-plusser Hebben 50-plussers merken nodig om aan anderen te laten zien wie ze zijn?Hoe ontwikkelen merkfuncties zich door het leven heen?Volgens Tolboom […]

Onderzoek ‘Zes segmenten in donateurs van Goede Doelen’

5 november 2012 | .Custom Media | 50-plus | Familie
In het nieuwste brancheonderzoek 'Zes segmenten in donateurs van Goede Doelen'van het Bindinc. Kenniscentrum (BKC), voorheen Familie Kenniscentrum, wordt er onderscheid gemaakt in […]

Vraag de (gratis) publicatie aan
en/of schrijf in voor de nieuwsbrief

U kunt zich hier inschrijven voor de algemene Bindinc. nieuwsbrief.

Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor communicatiedoeleinden van Bindinc. De frequentie van de nieuwsbrieven is eens per 4 à 6 weken.

Stuur mij de volgende publicatie(s)

Kies uit de lijst de gewenste publicatie.
Klik op de + om meerdere publicaties toe te voegen.
U ontvangt een e-mail met de downloadlink naar de publicatie(s).