Home / Overzicht / Onderzoek ‘Zes segmenten in donateurs van Goede Doelen’

Onderzoek ‘Zes segmenten in donateurs van Goede Doelen’

In het nieuwste brancheonderzoek ‘Zes segmenten in donateurs van Goede Doelen’van het Bindinc. Kenniscentrum (BKC), voorheen Familie Kenniscentrum, wordt er onderscheid gemaakt in typen donateurs. Er worden zes segmenten gedefinieerd: de royale babyboomer, de welwillende AOW-er, de loyale donateur, de connected gemakszoeker, de aan-de-deur-gever en de sporadisch donerende levensgenieter.

Goed bediende segmenten

Momenteel worden drie segmenten goed bediend door goede doelen, namelijk de royale babyboomerde welwillende AOW-er en de loyale donateur. Jongeren, ook wel in het onderzoek het segment connected gemakszoeker genoemd, vragen echter om een andere benadering en bieden veel kansen. Zij zijn namelijk bereid meer te doneren dan ze nu doen.

Print is belangrijk om doelgroepen écht te bereiken

De royale babyboomer, loyale donateur en welwillende AOW-er vormen samen de grootste groep donateurs. Zij kunnen via de huidige (‘traditionele’) kanalen benaderd worden. Print is belangrijk om deze groepen écht te bereiken, zelfs als men aangeeft liever benaderd te worden via digitale middelen. Met name digitale nieuwsbrieven krijgen weinig aandacht en worden niet gelezen.

Bekijk ook de straatinterviews die zijn afgenomen voor dit onderzoek. Donateurs aan het woord – informatie en Donateurs aan het woord – motivatie.

 

De resultaten zijn als pdf via onderstaand formulier gratis aan te vragen. U kunt het onderzoek/de whitepaper daarna direct downloaden. Bekijk hier het persbericht.

.Kenniscentrum, hét doelgroep onderzoekscentrum
Meer onderzoeken & events

Onderzoek ‘Communicatie richting zorgconsumenten’

5 juli 2015 | .Custom Media | Familie
Het bestaande ZorgMentalitymodel is door Bindinc. Custom Media geactualiseerd en verrijkt door een verdere verdiepingsslag toe te voegen voor communicatie en te kijken naar de content, […]

Onderzoek ‘De effecten van communicatie op loyaliteit’

30 juni 2014 | .Custom Media | Familie
Bindinc. heeft het initiatief genomen om de invloed van communicatie op de loyaliteit te onderzoeken door middel van een grootschalig onderzoek onder donateurs in Nederland. Dit […]

Onderzoek ‘Het gedrag van de Familie als DMU’

30 mei 2010 | Familie
De onderzoeken en publicaties over de familie als Decision Making Unit (DMU) zijn talrijk maar komen nergens samen. De resultaten van het eerste deskresearch zijn gebundeld in de […]

Vraag de (gratis) publicatie aan
en/of schrijf in voor de nieuwsbrief

U kunt zich hier inschrijven voor de algemene Bindinc. nieuwsbrief.

Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor communicatiedoeleinden van Bindinc. De frequentie van de nieuwsbrieven is eens per 4 à 6 weken.

Stuur mij de volgende publicatie(s)

Kies uit de lijst de gewenste publicatie.
Klik op de + om meerdere publicaties toe te voegen.
U ontvangt een e-mail met de downloadlink naar de publicatie(s).