Home / Overzicht / Onderzoek ‘Hoe wil de consument gegidst worden?’

Onderzoek ‘Hoe wil de consument gegidst worden?’

Dit onderzoek is gericht op de vraag “Hoe wil de consument gegidst worden”.

Hierbij zijn de volgende deelvragen relevant:

  • Voor welke mediumtypen hebben consumenten een voorkeur?
  • Aan welke informatie heeft men behoefte?
  • Aan welke functionaliteiten heeft men behoefte?
  • Zijn hierbij doelgroepen te onderscheiden en zo ja, hoe zien die eruit?

Ten behoeve van het onderzoek is er kwantitatief en kwalitatief onderzoek uitgevoerd. In deze whitepaper wordt een samenvatting gegeven van de uitkomsten van het kwantitatieve onderzoek. De gegevens in dit rapport zijn gebaseerd op een enquête onder n=1.280 Nederlanders van 13 tot en met 70 jaar. Het veldwerk is door bureau Veldkamp uitgevoerd van 24 december 2013 tot en met 5 januari 2014.

De publicatie met de resultaten van het onderzoek kunt u aanvragen als pdf via het formulier dat u onderaan deze pagina vindt. U kunt de whitepaper daarna direct downloaden.

.Kenniscentrum, hét doelgroep onderzoekscentrum
Meer onderzoeken & events

Onderzoek ‘Hoe de kijker bepaalt’

5 juli 2015 | .Metadata | Familie
Met het grote aanbod van kanalen waarop av-content gekeken kan worden, is het belangrijk de kijker in het begin van de keten te boeien. Metadata is hierbij […]

Onderzoek ‘Choice Overload’

31 mei 2018 | .Metadata | Algemeen
De psyche begrijpen in videokeuzestress. Welke psychologische effecten heeft overbelasting van de keuze op het selecteren van video-inhoud?Met de opkomst van VOD-platforms en een […]

Onderzoek ‘Hoe beleven 50-plussers zelfzorghulpmiddelen?’

15 september 2016 | 50-plus
Op verzoek van Bindinc. Kenniscentrum heeft Bureau Veldkamp onderzoek gedaan naar de ervaring met zelfzorghulpmiddelen onder vijftigplussers en de associatie die ze oproepen. Het gaat […]

Vraag de (gratis) publicatie aan
en/of schrijf in voor de nieuwsbrief

U kunt zich hier inschrijven voor de algemene Bindinc. nieuwsbrief.

Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor communicatiedoeleinden van Bindinc. De frequentie van de nieuwsbrieven is eens per 4 à 6 weken.

Stuur mij de volgende publicatie(s)

Kies uit de lijst de gewenste publicatie.
Klik op de + om meerdere publicaties toe te voegen.
U ontvangt een e-mail met de downloadlink naar de publicatie(s).