Home / Overzicht / Onderzoek ‘De effecten van communicatie op loyaliteit’

Onderzoek ‘De effecten van communicatie op loyaliteit’

Bindinc. heeft het initiatief genomen om de invloed van communicatie op de loyaliteit te onderzoeken door middel van een grootschalig onderzoek onder donateurs in Nederland. Dit onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau MediaTest, geeft inzicht in de impact van verschillende communicatiemiddelen en de verschillende vormen van content die daarmee samengaan, op de loyaliteit van donateurs.

Bekijk ook de infographic.

Steekproef:

1.235 donateurs

  • 38% Goud
  • 30% Zilver
  • 33% Brons
  • 47% mannen
  • 53% vrouwen

Leeftijd:

  • 22% 18 t/m 44 jaar
  • 26% 45-54 jaar
  • 35% 55-64 jaar
  • 16% 65+

Voornaamste conclusies:

De resultaten van het onderzoek leiden tot drie hoofdconclusies:

  1. Communicatie leidt tot loyaliteit
  2. Er zijn duidelijke effecten van de verschillende soorten content op de loyaliteit
  3. De verschillen in achtergrondvariabelen tussen loyale donateurs en minder loyale donateurs zijn beperkt

 

De whitepaper is in te zien door onderstaand formulier in te vullen. Bij vragen over het onderzoek of een presentatie op locatie, neem contact op met kenniscentrum@bindinc.nl

.Kenniscentrum, hét doelgroep onderzoekscentrum
Meer onderzoeken & events

Onderzoek ‘Communicatie richting zorgconsumenten’

5 juli 2015 | .Custom Media | Familie
Het bestaande ZorgMentalitymodel is door Bindinc. Custom Media geactualiseerd en verrijkt door een verdere verdiepingsslag toe te voegen voor communicatie en te kijken naar de content, […]

Onderzoek ‘Zes segmenten in donateurs van Goede Doelen’

5 november 2012 | .Custom Media | 50-plus | Familie
In het nieuwste brancheonderzoek 'Zes segmenten in donateurs van Goede Doelen'van het Bindinc. Kenniscentrum (BKC), voorheen Familie Kenniscentrum, wordt er onderscheid gemaakt in […]

Onderzoek ‘Vaders laten zich graag bedienen tijdens WK’

18 juni 2010 | Familie
Tweederde van de gezinsleden gaat naar het WK Voetbal kijken. Ruim driekwart van de kijkers (78%) gaat dit samen met gezinsleden doen. Vaders blijken het meest fanatiek en laat zich […]

Vraag de (gratis) publicatie aan
en/of schrijf in voor de nieuwsbrief

U kunt zich hier inschrijven voor de algemene Bindinc. nieuwsbrief.

Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor communicatiedoeleinden van Bindinc. De frequentie van de nieuwsbrieven is eens per 4 à 6 weken.

Stuur mij de volgende publicatie(s)

Kies uit de lijst de gewenste publicatie.
Klik op de + om meerdere publicaties toe te voegen.
U ontvangt een e-mail met de downloadlink naar de publicatie(s).