Bindinc. heeft het initiatief genomen om de invloed van communicatie op de loyaliteit te onderzoeken door middel van een grootschalig onderzoek onder donateurs in Nederland. Dit onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau MediaTest, geeft inzicht in de impact van verschillende communicatiemiddelen en de verschillende vormen van content die daarmee samengaan, op de loyaliteit van donateurs.
Bekijk ook de infographic.
Steekproef:
1.235 donateurs
- 38% goud
- 30% zilver
- 33% brons
- 47% mannen
- 53% vrouwen
Leeftijd:
- 22% 18 t/m 44 jaar
- 26% 45-54 jaar
- 35% 55-64 jaar
- 16% 65+
Voornaamste conclusies:
De resultaten van het onderzoek leiden tot drie hoofdconclusies:
- Communicatie leidt tot loyaliteit.
- Er zijn duidelijke effecten van de verschillende soorten content op de loyaliteit.
- De verschillen in achtergrondvariabelen tussen loyale donateurs en minder loyale donateurs zijn beperkt.
De publicatie met de resultaten van het onderzoek kunt u aanvragen als pdf via het formulier dat u onderaan deze pagina vindt. U kunt het onderzoek of de whitepaper daarna direct downloaden. Bij vragen over het onderzoek of een presentatie op locatie, neem contact op met kenniscentrum@bindinc.nl.
Vraag de (gratis) publicatie aan
en/of schrijf in voor de nieuwsbrief
Stuur mij de volgende publicatie(s)

Kies uit de lijst de gewenste publicatie.
Klik op de + om meerdere publicaties toe te voegen.
U ontvangt een e-mail met de downloadlink naar de publicatie(s).

