Informatie over het Bindinc. Kenniscentrum (BKC)

Het Bindinc. Kenniscentrum (BKC), voorheen Familie Kenniscentrum, is een initiatief van Bindinc. (Avrobode, KRO Magazine, NCRV-gids, Mikro Gids, Televizier, TVFilm, De Verwondering, KRO-NCRV Spoorloos en K&C). Bindinc. verzorgt ook uitgaven voor verenigingen, stichtingen en goede doelen en levert programmadata voor (non)-lineaire programmering. Het BKC verricht onafhankelijk en objectief onderzoek naar consumentengedrag (doelgroep 20-49 en 50-plus) binnen de branches Automotive, Media en Telecom, Financiën, Goede Doelen en Verenigingen, Gezondheidsproducten, Persoonlijke verzorging, Voeding en Vakantie & Reizen.

Naast de diverse onderzoeken die gedaan zijn onder gezinnen waar de doelgroepen vaders, moeders en kinderen centraal staan, is de 50-plusdoelgroep een belangrijk speerpunt. Het BKC wil met gedegen onderzoek ook alles over deze koopkrachtige (doel)groep weten. De resultaten uit onze onderzoeken vertalen we naar relevante inzichten die wij graag met u delen. Het BKC werkt nauw samen met drie gerenommeerde onderzoeksbureaus: Ruigrok|Netpanel, MediaTest en Bureau Veldkamp.

 

We stellen ons graag aan u voor!

 

Claudia Peeman - Marketing Manager
 
Het Bindinc. Kenniscentrum (BKC) is sinds 2008 een initiatief van Bindinc., voorheen Programmabladen AKN. Als Manager Marketing & Sales bij Bindinc. vind ik het belangrijk adverteerders en mediabureaus relevante inzichten te geven in hun doelgroep. Wat beweegt ze, hoe consumeren ze en op welke wijze willen ze benaderd worden? Vanuit jarenlange ervaring met doelgroeponderzoek onder 50-plussers hebben we deze kennis samengebracht met onderzoek over vaders, moeders en kinderen. In 2008 is daarom het BKC tot stand gekomen met als doel consumentenkennis in handen te geven die helpt uw marketingdoelen te bereiken! Ook dit jaar gaan we weer eigen onderzoek uitvoeren, houd ons dus goed in de gaten.

 

Stephanie Verwijs - Product Manager
 
Mensen, gedrag en het effect op de markt; dat zijn de aspecten die me boeien. Als nieuwsgierig persoon en marketeer ben ik constant informatie aan het verzamelen en aan het onderzoeken wat de wensen en behoeften nu eigenlijk zijn van een specifieke doelgroep. Het BKC is de ideale kennisbron voor strategen, studenten maar ook beleidsvoerders! Elk onderzoek is een grote uitdaging en ik ben daarom ook blij mee te mogen werken aan de onderzoeken van het BKC.Samen met de input van onze lezers zijn we in staat een nog beter beeld te krijgen van juist die doelgroep waar nog veel over te ontdekken valt namelijk familieleden in de leeftijd van 12 t/m 50+. Ideeën en (onderzoek)suggesties zijn altijd welkom!

 


Uitgeverij Bindinc.
Door de bundeling van de uitgeefactiviteiten van AVRO-TROS en KRO-NCRV ontstond op 1 januari 1995 de uitgeverij Programmabladen AKN. Op 1 februari 2011 is de naam gewijzigd in Bindinc. De printtitels Avrobode, KRO Magazine, NCRV-gids, Mikro Gids, Televizier, TVFilm, De Verwondering, KRO-NCRV Spoorloos en K&C bereiken wekelijks ruim 1,2 miljoen huishoudens (abonnees en losse kopers) en daarmee ruim 2,3 miljoen lezers. Bindinc. is ook uitgever van de grootste online programmagids van Nederland: tvgids.nl. Daarnaast verzorgt Bindinc. uitgaven voor verenigingen, stichtingen en goede doelen.