Home / Klantenoverzicht / Oxfam Novib

Oxfam Novib - Supportersmagazine Close Up

Bindinc. geeft driemaal per jaar het supportersmagazine voor Oxfam Novib (ontwikkelingssamenwerking) uit.

Bindinc. ontwikkelde een nieuw concept voor het supportersmagazine \\\'Oxfam Novib Close Up\\\'. Look-and-feel, tone of voice en tekst-beeldverhouding zijn vernieuwd. Daarnaast heeft Bindinc. focus aangebracht in de vorm en uitstraling.

Het blad kenmerkt zich door variatie in de opbouw van rubrieken. De communicatiethema’s voedsel, noodhulp en ongelijkheid worden de pijlers voor het magazine. Daarbij geldt dat de verhalen in het magazine de lezer moeten raken en er vanuit verschillende invalshoeken onderwerpen worden belicht.

Het vernieuwde magazine zal zich meer dan voorheen focussen op de doelgroep door verhalen te vertellen waarbij het blad zich steeds laat leiden door ‘het creëren van echte kansen, voor en door mensen.’ De inhoud is relevanter en sluit beter aan bij de behoeftes van de lezer.

Het magazine is een onderdeel van de loyaliteitsaanpak van Oxfam Novib met als belangrijkste doel de bestaande achterban meer aan zich te binden. Dit doet Oxfam Novib o.a. door haar donateurs te enthousiasmeren voor de missie van Oxfam Novib.

Crossmediaal
De artikelen verwijzen naar meer informatie of naar een manier om in actie te komen. Het magazine wordt hierdoor een belangrijke aanjager om mensen naar online platformen te krijgen.
Ontdek wat Bindinc. voor u kan betekenen
Meer klanten

Max Magazine

.Publishing | .Metadata | .Adverteren

Drukwerk en papierinkoop door Bindinc.Bindinc. heeft het project Europese aanbesteding drukwerk en papier verzorgd voor omroep MAX. Omroep MAX is gestart met het nieuwe magazine MAX Magazine. Het blad heeft een stijgende oplage. Een deel van de oplage bestaat uit abonnee-exemplaren en een deel uit losse verkoop. Het doel is om contracten te realiseren voor het programmablad MAX Magazine.Toelichtingen en programmapagina's door Bindinc. MetadataMAX magazine is een uitgave van omroep Max en een nieuwkomer in de markt van programmabladen. Deze nieuwste titel op de Nederlandse markt van programmabladen heeft na de introductie in 2013 een vliegende start gekend.Tijdens de conceptontwikkeling van het magazine heeft PDS de ontwikkeling van de programmapagina’s en toelichtingenpagina’s  voor haar rekening genomen. Samen met de redactie van MAX zijn onder andere de vormgeving en indeling van de pagina’s vastgesteld.Op dit moment wordt op basis van de redactionele formule van MAX door PDS de totale inhoud van de pagina’s bepaald. Dit betekent een totale outsourcing aan PDS van alle toelichtingen- en programmapagina’s. Van data verzamelen tot de keuze van redactionele artikelen, van vormgeving tot aanlevering van certified pdf’s aan de drukker.Advertentieverkoop door Bindinc. AdverterenSanoma verricht in opdracht Bindinc. Adverteren de advertentieverkoop voor de Avrobode, KRO Magazine, Mikrogids, NCRV-gids, Televizier, TVFilm, VARAgids en Max Magazine.

KNGF

.Custom Media

Jubileummagazine 'Maatjes' van KNGF GeleidehondenBindinc. Custom Media heeft voor KNGF Geleidehonden het jubileummagazine 'Maatjes; honden met een missie' ontwikkeld.Het magazine met een glossy uitstraling, verschijnt eenmalig als jubileumuitgave en bevat artikelen die een directe link hebben met KNGF Geleidehonden en haar werkgebied maar ook algemene humaninterestverhalen, waarin de bijzondere relatie tussen mens en hond centraal staat.Digitaal jaarverslag KNGF GeleidehondenBindinc. heeft voor KNGF Geleidehonden een nieuw concept voor het Jaarbericht 2014 ontwikkeld, zowel voor de printversie als de online publicatie. Bij beide publicaties is gekozen is voor een meer persoonlijke insteek met als doel de informatie dichter bij de lezer te brengen en zo de betrokkenheid bij KNGF Geleidehonden te vergroten.Cliënten, medewerkers, vrijwilligers en donateurs van KNGF Geleidehonden vertellen het verhaal van 2014. De resultaten en cijfers enerzijds en de persoonlijke verhalen anderzijds zijn ondersteunend aan elkaar ingezet.  Zo wordt de informatie persoonlijker gebracht en zorgt het jaarverslag, naast het geven van verantwoording over de bestedingen en resultaten, ook voor een verbindende factor met de achterban. Tevens zijn het online Jaarbericht en de printversie meer in lijn met elkaar gebracht, wat de herkenbaarheid vergroot.Bekijk hier het online Jaarbericht van KNGF Geleidehonden.

KPN Play

.Metadata

Bindinc. Programma Data Services gaat voor KPN rijke metadata leveren voor de nieuwe over-the-top-dienst Play van KPN. Vanuit haar centrale contentdatabase levert Bindinc. afbeeldingen en programmainformatie bij de uitzendingen, films en series die beschikbaar zijn via de nieuwe app. Naast de content van de belangrijkste Nederlandse publieke en commerciële zenders zijn ook films en series van HBO via de app te bekijken.De over-the-top-dienst geeft gebruikers de vrijheid om altijd en overal content te bekijken. Films, series, live televisie en gemiste programma\\\'s in één app. Om binnen de app snel en gemakkelijk content te vinden, worden de programmagegevens van verschillende bronnen gematched met de rijke contentdatabase en beeldbank van Bindinc.“Play van KPN biedt een unieke bundeling van content. Om daarin snel te kunnen vinden wat je wilt kijken is het belangrijk dat je visueel kan navigeren,” aldus Corry Siegers, manager Programma Data Services bij Bindinc. “Onze databases en technieken bieden veel mogelijkheden tot automatisering om dit mogelijk te maken en onze redacteuren waarborgen dat bij elk programma een uniek beeld zit, dat voldoet aan de wensen van onze afnemers.”Over Play van KPN KPN ontwikkelt momenteel de dienst: Play van KPN. Straks kan heel Nederland op een nieuwe, persoonlijke manier content bekijken via één app met daarin films, series en de meest bekeken tv-zenders. Play van KPN is dit najaar beschikbaar voor iedereen met internet, thuis en onderweg. En dat hoeft geen internet van KPN te zijn. De diensten van Play worden allemaal gebundeld in één app voor zowel iOS als Android.

CliniClowns

.Custom Media

Bindinc. ontwikkelde een nieuwe redactionele formule en een vormgeefconcept voor het donateursblad van goededoelenorganisatie CliniClowns: ‘Lach. Rondneuzen in de wereld van CliniClowns’.Doelstellingen • Vergroten van binding en loyaliteit. • Informeren over concrete resultaten. • Aanzetten tot actie en interactie. • Realiseren van respons en werven van fondsen.Doelgroep Donateurs van CliniClowns.Concept van het blad ‘Lach’ • Het magazine weerspiegelt de kracht van de lach. • Het magazine heeft een spilfunctie in alle communicatie. • Het magazine biedt doorkijkjes in de wereld van CliniClowns. • Het magazine is onderdeel van de verhalenwereld van CliniClowns. • Het magazine nodigt uit tot actie en interactie.Uitvoering: 3x per jaar, 8 pagina’s, 200.000 exemplaren.