Home / Klantenoverzicht / Rode Kruis

Donateursmagazine Rode Kruis

Een magazine is de verbindende schakel in de communicatiemiddelenmix naar donateurs en zorgt voor binding en betrokkenheid.




Klant
Het Nederlandse Rode Kruis

Opdracht
Het Nederlandse Rode Kruis heeft Bindinc. gevraagd, na enige jaren zonder magazine door het leven te zijn gegaan, dit middel nieuw leven in te blazen en een magazineconcept te ontwikkelen. Een magazine is de verbindende schakel in de communicatiemiddelenmix naar donateurs en moet voor versterking van de binding en het verhogen van de betrokkenheid met de achterban zorgen.

Ons werk
Bindinc. heeft het donateursmagazine van het Nederlandse Rode Kruis ontwikkeld. De artikelen in het blad roepen de lezer op om voor meer informatie of interactie online verder te gaan (website, Facebook). De pijlers van het magazine zijn: noodhulp, zelfredzaamheid en actie. De tone of voice is persoonlijk, betrokken, deskundig en respectvol. Veel aandacht gaat uit naar het internationale werk van het Rode Kruis, afgewisseld met de activiteiten in Nederland.

Producten

  • Concepting

  • Art-direction

  • Redactionele formule

  • Eindredactie

  • Projectmanagement


Voor meer informatie: neem contact op met Bindinc.
corry.siegers@bindinc.nl of telefoon 035-672 68 17.

 
Ontdek wat Bindinc. voor u kan betekenen
Meer klanten

De Verwondering

.Custom Media

De Verwondering is een uitgave over spiritualiteit en zingeving. Een kleurrijk magazine dat viermaal per jaar verschijnt rond de seizoenen.
De Verwondering straalt diepgang en kwaliteit uit. Het is het enige tijdschrift rond zingeving met een zeer kleurrijke en smaakvolle vormgeving. Het magazine heeft een duidelijk onderscheiden doelgroep en komt tegemoet aan de wat oudere, maatschappelijk betrokken vrouw, die veelal samenwoont met een partner en relatief bemiddeld is.
Interessegebieden van de doelgroep: Inspiratie, geloof en spiritualiteit, reizen en natuur, shopping en psychologie. De Verwondering is een fris, eigentijds en inspirerend blad, dat ontroert en op een positieve manier aanzet tot nadenken. Toegankelijk, zinvol en breed georiënteerd.Klik hier om door De Verwondering te bladeren.

Avrobode

.Publishing | .Metadata | .Adverteren

Avrobode staat dicht bij de AVRO. Daardoor weet het blad zijn lezers sterker te binden vanuit de AVRO-thema's. Dat zijn met name laagdrempelige kunst en cultuur en gezondheid/lekker leven.Zo gidst Avrobode in alles wat de lezer wil zien, horen en meebeleven op tv, radio, op digitale zenders, in theaters, op muziekpodia en op het internet.Avrobode wil de lezer helpen de beste keuzes te maken uit het enorme tv-aanbod door de programma’s uit  te lichten, waarvan we weten dat ze die waarderen (bekende kijkcijferhits als Boer zoekt vrouw, Tussen kunst en kitsch en Heel Holland bakt) en waarvan we denken dat ze die zullen waarderen (programma’s als Koken met Van Boven en Langs de oevers van de Yangtze).  We richten ons op de primetime programmering van NPO 1 en 2, RTL 4 en SBS 6, met een voorkeur voor (grote) amusementsprogramma’s, spelprogramma’s en quizzen, drama, natuur en (regionale) actualiteit.Koken en (grote) sportevenementen als Olympische spelen vermijden we niet, en toegankelijke, laagdrempelige culturele evenementen als Sail, The Passion en de Uitmarkt horen daar ook bij. Niet per se om de kijker op te roepen er daadwerkelijk heen te gaan: door erover te lezen (in Avrobode) en ernaar te kijken (op tv) is de lezer genoeg op de hoogte. Avrotros-programma’s koesteren we. Daarbij maken we wel onderscheid: een NPO 3-programma of een jeugdprogramma als Bommetje past niet meteen in de gids. Programma’s als Opgelicht, Radar, Opsporing verzocht en Tussen kunst en kitsch zijn gewaardeerde constanten. Ik vertrek, DNA onbekend: allemaal uitstekende programma’s voor de bode. ‘Echte mensen’ staan centraal.We streven ernaar op een informatieve, sympathieke en enthousiasmerende manier te schrijven over televisieprogramma’s. En daarnaast hebben we met 3 à 4 verhalen en een aantal rubrieken (Kunst of kitsch, TV Uit en Goed gevoel) genoeg te lezen voorin de gids.Avrobode is een overzichtelijke, toegankelijke gids, gemaakt voor de trouwe abonnee die veel tv kijkt (3 uur en 45 minuten) en geïnteresseerd is in de wereld om hem heen.

TROSkompas

.Metadata

As one of the largest broadcasting companies of The Netherlands, the TROS has a strong bond with their grassroots. A fixed part on the websites of the program guides of the TROS, the TV guide Troskompas and TVKrant, is the electronic program guide (EPG).For the websites of TROS, Metadata has developed a ‘white label EPG’, which can be incorporated as a i-frame in different websites. Starting point of this project was to realize an optimal user experience for the website visitors. From this point of view users decide on which way the TV programming will be presented. Thereby they may organize the overview on its discretion by filtering on genre and/or channel.Thanks to a lot of experience and expertise Metadata has taken advantage of proven concept, whereby the costs of development could be kept low.

Rechtenorganisatie NORMA

.Metadata