Home / Nieuws / Case: Hoor!

Case: Hoor!

Unieke samenwerking met Specsavers en MAX Magazine in hoorweken

Doel: Specsavers zet samen met MAX Magazine een gehoorspecial op met het doel lezers bewust te maken van gehoorproblemen en ervoor te zorgen dat de kennis bij de lezers toeneemt. Daarbij willen beide partijen toewerken naar acceptatie van het probleem, dat het er in veel gevallen gewoon bijhoort. Ze zien het als een aansporing om actie te ondernemen en jezelf niet te isoleren. Een bijkomend voordeel is dat het niet uitmaakt welke verzekering men heeft; Specsavers vergoedt altijd de resterende eigen bijdrage van 25% (de basisverzekering vergoedt 75%, waardoor de consument niets hoeft bij te betalen). Dat is ook belangrijk om te weten.

Uiting: Dit alles heeft geleid tot een special van 4 pagina’s in MAX Magazine. In editie 7, een ledenuitgave en dus in een verhoogde oplage. In de special staat uitleg over hoorproblemen, een lijst met gehoorirritaties en andere onderzoeksgegevens en een eerste korte gehoortest voor de lezers. Kortom, door het lezen werd er meteen al sympathie gecreëerd voor het onderwerp.

Naast de special stond een uiting waardoor de lezers meteen geattendeerd werden op de winkelketen van Specsavers, waar ze een gehoortest konden laten uitvoeren. Ook werd de samenwerking met MAX Magazine in de winkels merkbaar, want voor iedereen die het bonnetje meenam, lag er een leuke attentie klaar.
In de twee uitgaven daarna is er aan deze actie opvolging gegeven met een ervaringsverhaal en een teaser naar de actie, zodat nogmaals de actie duidelijk werd gemaakt.

Specsavers:

Met de samenwerking met MAX Magazine hebben we er hopelijk voor gezorgd dat men zich meer bewust wordt van het belang van een goed gehoor en de acceptatie dat als je ouder wordt het gehoor achteruit gaat, maar dat met de nieuwste technologieën een goed gehoor voor iedereen binnen handbereik is.

Dit concept is natuurlijk op vele manieren in te vullen en uit te breiden.
Ook geïnteresseerd? Bel of mail met Annemiek Lamers; 06 15 09 28 62.

MAX Magazine Hoorspecial Specsavers

MAX Magazine Hoorspecial Specsavers p2

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Case Leiden Marketing 2017

12 januari 2017 | Algemeen | .Adverteren
Leiden op de kaart voor de 50-plusdoelgroep In opdracht van Leiden Marketing heeft Bindinc. een boekje voor de wintermaanden geproduceerd. Het boekje telde 16 pagina’s en heeft een oplage […]

Korting op het 50-plusbereikspakket!

21 februari 2018 | .Adverteren
Bereik 1 op de 4 50-plussers. Zet in op het 50-plusbereikspakket van Bindinc. met 30% korting*!Het 50-plusbereikspakket bestaat uit Avrobode, Televizier, KRO Magazine, Mikro Gids, […]

Case Met korting eropuit met AIXAM: Actie van MAX Magazine

6 april 2017 | .Adverteren
Lezers van MAX Magazine konden bij brommobielleverancier AIXAM 30% korting krijgen op het huurtarief van een brommobiel via verhuurbedrijf Hertz. Voor ouderen die minder mobiel zijn een […]