Home / Nieuws / Case Staatsloterij 2014

Case Staatsloterij 2014

Novemberprijzen.nl

Staatsloterij had eind 2014 een succesvolle novemberprijzenactie in Mikro Gids.

Branche           Sport & Spel
Doel                  Leadgeneratie (nieuwe, warme leads)
Doelgroep       Massa, maar mensen die graag mee willen doen met loterijen. Daar valt onze 50-plusachterban zeker onder.
Looptijd           6 november t/m 30 november 2014
Mediumtype   Mikro Gids; Een outsert en een actiepagina in het blad

Introductie:
De Staatsloterij wilde graag een nieuwe manier van leadgeneratie in de Bindinc.-titels. In het verleden werden outserts en admailings ingezet. Deze respondeerden redelijk tot goed, er ging echter veel tijd en werk in zitten voor een relatief klein aantal nieuwe leads. De Nederlandse loterij was dus op zoek naar een andere manier waarmee meer leads (absolute aantallen) gegenereerd konden worden.

Resultaat:

  • Het resultaat was zeer positief. Er was vooraf een doel gesteld en dit is met ruim 20% overschreden (kwalitatief en kwantitatief).
  • Deze case is alle partijen bevallen. De Staatsloterij omdat ze meer leads hebben binnengehaald dan vooraf gedacht en de titel omdat de campagne een leuke actie was voor de abonnees.

“Nu de Mikro Gids positief gerespondeerd heeft, gaan we deze test in 2015 in alle Bindinc.-titels uitrollen!” – aldus Laurens Otterloo van de Staatsloterij.

         

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws
Bindinc

Case De Zonnebloem

15 februari 2016 | .Adverteren
Outsert; kerstkaartenverkoop De Zonnebloem adverteert al een aantal jaren in een paar van onze titels via een outsert, voorafgaand aan de kerstperiode, met kerstkaarten. Omdat dit […]

Enorm 50-plusbereik met Bindinc.

24 januari 2019 | .Custom Media | Algemeen | .Adverteren
2019 is weer begonnen en we gaan gewoon door met ons 50-plusbereikspakket, wat een enorm succes is. De deelnemende titels hebben een gezamenlijk bereik van ruim 2 miljoen en daarvan kunt u […]

Case: producttest voor Molenaar badkamers

27 februari 2018 | .Adverteren
Het 50-PlusTestpanel voerde begin dit jaar een producttest uit voor Molenaar, via kwantitatief onderzoek en een interview met een lezeres die door hen een badkamerrenovatie heeft laten […]