Home / Nieuws / Magazines zijn behoorlijk effectief

Magazines zijn behoorlijk effectief

Wat men denkt over het belang van magazines verschilt met de werkelijkheid. Zo presteren ze op diverse punten veel beter dan verwacht door marketeers.

Ebiquity onderzocht dit grootschalig in opdracht van het Britse Radiocenter. Social media en online video wordt meer waarde toegedacht dan ze werkelijk hebben en radio en dagbladen worden weer onderschat. Magazines doen het vooral goed het gebied van emotieoverdracht en ROI en in het creëren van een positieve breinpositie.

In totaal werden 116 partijen ondervraagd: 68 adverteerders en 48 mediabureaus, en meer dan 75 studies geanalyseerd.

Van de 10 mediakanalen die werden onderzocht, staan magazines op plaats 4 in de overallscore van meest geschikt advertentiemedium.

Lees meer over het onderzoek en de criteria op MMA.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Volop kansen voor conversie in de online special

26 oktober 2017 | .Adverteren
Uit onderzoek van Mediatest bleek al dat conversie-opties binnen online magazines goed gewaardeerd worden door consumenten. Men verwacht het zelfs terug te zien in online […]

Volop kansen voor conversie in de online special

5 december 2017 | Algemeen | .Adverteren
Uit onderzoek van Mediatest bleek al dat conversie opties binnen online magazines goed gewaardeerd worden door consumenten. Men verwacht het zelfs terug te zien in online […]

Responskracht met het 50-PlusTestpanel

20 februari 2018 | .Kenniscentrum | .Adverteren
Het 50-PlusTestpanel is in 2018 goed van start gegaan en volop actief. Twee mooie producttesten zijn dit jaar uitgevoerd voor klanten van Bindinc. Adverteren; Molenaar en Kruidvat. De […]