Home / Nieuws / Onderzoek naar televisie in 2020: vooral on demand en mobiel?

Onderzoek naar televisie in 2020: vooral on demand en mobiel?

De verwachting is dat on-demand-kijken onverminderd doorgroeit tot 2020, waarbij uiteindelijk bijna 50% van het totaal on demand gekeken zal worden. Het tv- en videokijken gebeurt dan vooral op mobiele schermen.

Niet eerder keken we meer televisie dan nu, maar liefst 30 uur per week. Vooral jongeren tussen de 16 en 19 jaar kijken veel tv. Zij kijken maar liefst 33 uur per week naar videocontent.

Tegenwoordig bepalen wij zelf wat we kijken, wanneer we dat doen en op welk device. Deze nieuwe manier van tv-kijken zorgt ook weer voor een aantal nieuwe uitdagingen. Zoals bijvoorbeeld keuzestress. Uit onderzoek van Ericsson blijkt namelijk dat we dagelijks steeds meer tijd besteden aan het zoeken naar content. Voorheen hadden we de keuze uit de publieke en commerciële zenders en zij bepaalden wat wij op dat moment gingen kijken. Tegenwoordig zijn we bijna een uur per dag kwijt aan het zoeken naar iets interessant om te kijken.

De verwachting is dat eenderde van de consumenten tegen 2020 gebruikmaakt van Virtual Reality en deze technologie een belangrijke rol zal gaan innemen bij het kijken van tv en video.

Lees het hele artikel op dutchcowboys.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Steeds minder twintigers en dertigers trouwen

3 mei 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Algemeen
Het huwelijk wordt steeds minder populair onder twintigers en dertigers. Deze doelgroep kiest eerder voor het ongehuwd samenwonen of voor een partnerschap. Deze cijfers blijken uit recent […]

Televisie bespreken bij koffieautomaat uit de tijd!

1 mei 2015 | .Metadata | .Kenniscentrum
Het gidsgedrag van consumenten is de afgelopen jaren drastisch veranderd. Werd vroeger televisie van de avond daarvoor vooral nog besproken bij de koffieautomaat; nu worden leuke en minder […]

Bijna 50 procent van de 75-plussers bezit een auto

19 juni 2018 | Algemeen | Automotive | Algemeen
Het totaal van het aantal autobezitters is afgelopen jaar met zes procent gestegen. Hierbij is het vooral de oudere doelgroep (75-plus) die de sterkste groei doormaakt. In vergelijking met […]