Home / Nieuws / 360-graden-adverteren in de lift

360-graden-adverteren in de lift

Magazinemerken zijn goed in ontwikkeling, zowel online, social, op events en in print. Jammer genoeg worden de prestaties van al deze kanalen buiten beschouwing gelaten en worden vaak alleen prestaties in print gemeten. En dat is een gemiste kans, want er is al zo veel bekend over de 360-prestaties.

Het digitale bereik stijgt met 7% in de laatste metingen, en ook op social media groeit het aantal volgers met 7% en de bezoekersaantallen van events (door magazinemerken georganiseerd) groeien met 3%. En geloof het of niet: ook het printbereik is al enige tijd stabiel. Dit wordt bevestigd door de onlangs verschenen NOM-cijfers.

Al 5,7 miljoen mensen lezen magazinecontent digitaal. Op social media zijn er zo maar 100 magazinemerken die bijna 10 miljoen volgers hebben. En zo rond de 360.000 bezoekers komen af op de grootste events die via 360-gradenmarketing worden georganiseerd. 93% van de NL bevolking 13+ wordt crossmediaal bereikt (print+digitaal; 13,4 miljoen personen). Met sec print worden nog steeds 11,4 miljoen mensen bereikt.

Conslusie: magazinemerken groeien. Er wordt steeds meer geconsumeerd, maar wel op andere manieren dan voorheen.

Door de groei van het media-aanbod is de consument steeds moeilijker te bereiken via de traditionele reclame- en marketingacties. Hierdoor moeten adverteerders op zoek gaan naar andere manieren.
Dat is de reden dat Bindinc. Marketing Partnerships graag de dialoog aangaat. Adverteerders stellen steeds hogere eisen aan de effecten van hun media-inzet. Wij ontwikkelen in opdracht van adverteerders kanaalonafhankelijke creatieve maatoplossingen voor de marketingcommunicatievraagstukken die er op dat moment spelen. Denk dus aan inzet rond een event of breder adverteren dan alleen print. De zogenaamde 360˚-marketing.

“Creatieve maatoplossingen voor de marketingcommunicatievraagstukken die liefst kanaalonafhankelijk zijn?
Wij ontwikkelen ze in uw opdracht!”

Lees meer op Magazine Media Associatie of neem contact op met Agnes de Rijke om eens te praten over de inzet van uw advertentiebudget op een andere manier dan alleen in print. Zij is ook bereikbaar via (035) 672 6750.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

TVGids.nl genomineerd als website van het jaar 2017!

21 september 2017 | .Publishing | Algemeen | .Adverteren
De nominatie is er, en de bekroning daarvan is natuurlijk als we de award winnen.Kijk naar TVGids.nl en dan weet je zeker dat je met je stem goed zit: breng daarna je stem uit op […]

Website van De Verwondering in top vijf met meeste digitale bezoekers

31 augustus 2017 | .Publishing | .Custom Media
Het printbereik van magazines is voor de tweede keer op rij stabiel gebleven en het digitale bereik steeg met 7%. Dit blijkt uit de rapportages NOM Mediamerken en NOM Print- en […]

Nieuw: Rondetafelgesprek Nalatenschappen

4 september 2017 | .Publishing | .Kenniscentrum | .Custom Media | Algemeen | .Adverteren
Discussieer mee tijdens het rondetafelgesprek van Bindinc. Kennsicentrum over het thema 'Nalatenschap'. Wat zijn de do's don'ts in de communicatie? Wie benader je en en hoe?Als u ook […]