Home / Nieuws / Case: de toegift van …

Case: de toegift van …

De toegift van … is een reeks van ca. 6 rubrieken met iedere week een verhaal over een bijzondere gift, zoals bijvoorbeeld een project, nalatenschap of onderzoek, gerealiseerd door de inzet van een bepaald persoon (donateur, vrijwilliger).

Het doel van de rubriek is het binden van potentiële nalaters aan goede doelen via storytelling. Hiermee geef je de lezer een goed gevoel: ‘Wat een mooi verhaal, wat een goed doel’. En vervolgens zet je de lezer aan tot actie: ‘Ik ga informatie opvragen over nalaten, want dit wil ik misschien ook wel.’

De creatie van de rubriek is in handen van onze eigen redactie. Zij halen de verhalen op en zetten ze neer in een redactionele look-and-feel waarbij het voor de lezer duidelijk is wie de afzender is.

Het conceptidee:
Een warm humaninterest-verhaal van een donateur over zijn motivatie om dat specifieke goede doel middels z’n testament te steunen. Het is nadrukkelijk een persoonlijk verhaal en geen corporate story. De lezer moet zichzelf erin kunnen herkennen.
Een spread (2/1 pagina) vol inspiratie in woord en in beeld over hoe iedereen op z’n eigen manier en eigen plaats het verschil kan maken.

De opzet:
Een donateur die dit goede doel in zijn testament heeft opgenomen, vertelt over zijn betrokkenheid bij het doel. In een fullquote statement vertelt deze persoon over zijn beweegredenen om het goede doel op deze manier te steunen. Dat kan bijvoorbeeld zijn vanwege een indringende persoonlijke ervaring of door een persoonlijke link met het werkgebied van het goede doel. Bij de tekst wordt minimaal één groot beeld geplaatst met daarin een emotionerende streamer. Dit illustreert het interview en de impact van het goede doel. De donateur wordt nader geïntroduceerd met een korte biografie/paspoortje in combinatie met een portretfoto. Het artikel sluit af met een call-to-action om meer informatie aan te vragen bij de organisatie over de mogelijkheden rondom schenkingen.

De uitvoering:
De creatie van de rubriek is in handen van de redactie van Bindinc. Een journalist tekent het verhaal van de donateur op en een art director geeft het vorm, passend in de look-and-feel van het desbetreffende magazine. Zo krijgt het artikel een redactionele uitstraling en een authentieke en warme tone of voice.

Meer informatie of ook eens een editie reserveren? Neem contact op met Marchel Snoei, tel. 06 10 36 11 14.

De Toegift Dierenbescherming

De Toegift Dierenbescherming

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Onderzoek ‘What’s next after the acceptgiro?’

31 oktober 2018 | .Kenniscentrum | .Custom Media | Goede doelen | Algemeen | .Adverteren
In een grootschalig onderzoek onder consumenten in Nederland zoekt Bindinc. naar de mogelijkheden voor het verzamelen van NAW-gegevens nu banken die niet meer uitleveren aan charitatieve […]

Storytelling via nieuwe rubriek

5 april 2018 | .Adverteren
Storytelling-rubriek ‘[iemand] maakt het verschil’Een reeks van 6 met iedere week een verhaal over een bijzondere gift, zoals bijvoorbeeld een project, nalatenschap of onderzoek, […]

Een nieuwe look voor de website Bindinc.Adverteren

19 maart 2018 | Algemeen | .Adverteren
De website Bindinc. Adverteren is aangepast aan de look-and-feel van de corporate Bindinc.-website en er meteen aan gekoppeld. Alle divisies van Bindinc. vind je nu op één plek; […]