Home / Nieuws / Consument betaalt liever contactloos met vingerafdrukherkenning

Consument betaalt liever contactloos met vingerafdrukherkenning

Contactloos betalen is de laatste tijd erg populair. Dit komt mede omdat de Nederlandse consument erg tevreden is over de gemakkelijke en snelle wijze waarop betalingen verricht kunnen worden. Uit onderzoek blijkt echter wel dat deze consumenten liever een hoger bedrag zouden willen betalen. Dit willen zij alleen als contactloos betalen beter beveiligd wordt.

De resultaten komen uit een onderzoek onder ruim 1.000 Nederlandse consumenten. Het onderzoek is uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Motivaction in opdracht van Zwipe (ontwikkelaar van biometrische authenticatie-oplossingen).

Uit het onderzoek vallen de volgende belangrijke resultaten te halen:

  • Meer dan acht op de tien Nederlanders geeft aan dat zij per keer meer dan € 25,- zouden willen kunnen afrekenen;
  • 40 procent geeft aan de huidige manier van contactloze betaling niet veilig te vinden;
  • 50 procent is van mening dat betalingen door middel van biometrische beveiliging de toekomst zijn. Dit zijn betalingen dankzij bijvoorbeeld vingerafdrukken;
  • een op de tien geeft aan over te stappen naar een andere bank mocht deze niks doen aan het verhogen van het maximale bedrag en de veiligheid. Hierbij spreken zij een duidelijke voorkeur uit voor vingerafdrukherkenning.

Lees het volledige artikel op customertalk.nl.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Goede parkeergelegenheid zorgt voor meer omzet bij winkelcentra

12 maart 2018 | .Kenniscentrum | Financieel | Retail | Statistieken | Algemeen
Relatie tussen winkelbezoek en parkeergelegenheid De relatie tussen winkelbezoek en parkeren staat al jarenlang ter discussie. Uit verschillende onderzoeken kwam dan ook niet duidelijk […]

Ouderen makkelijker aan een hypotheek

23 april 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Financieel | Algemeen
Het wordt voor ouderen makkelijker om een hypotheek te krijgen. De mogelijkheden voor senioren die nog tien jaar of minder hebben te gaan voor hun AOW worden verruimd door de Nationale […]

Nederlandse kerstconsument is nostalgische shopper volgens Deloitte

16 november 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
De Nederlander blijkt toch liever in een gezellige winkel zijn inspiratie op te doen, dan achter zijn computer cadeautjes te bestellen. Een winkel in kerstsfeer wordt door Nederlanders […]