Home / Nieuws / Consument vind doggybag gênant

Consument vind doggybag gênant

De consument vindt het niet gemakkelijk om te vragen om een ‘doggybag’ en schaamt zich ervoor.

Iets minder dan de helft van de consumenten vindt het gênant om te vragen om een bakje of zakje voor hun left-overs, maar deze cijfers waren hoger in 2014. Door gerichte campagnes probeert Natuur & Milieu zich in te zetten voor  afname van de grote hoeveelheid voedselverspilling. In de horeca wordt op jaarbasis 55.000 ton voedsel verspild.

De organisatie geeft als advies aan mensen die uit eten gaan om een doggybag te vragen in restaurants.

Lees het hele artikel op telegraaf.nl.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Het verspillen van voedsel stopt pas bij dubbele prijzen

3 januari 2018 | .Kenniscentrum | Voeding | Algemeen
Uit onderzoek blijkt dat een kwart van de Nederlanders bijna geen voedsel meer zal verspillen als het twee keer zo duur zou zijn. Het onderzoek werd uitgevoerd door Motivaction in opdracht […]

Nederlanders verspillen €124 miljoen aan kersteten

21 december 2017 | .Kenniscentrum | Voeding
De helft van de Nederlanders koopt te veel eten in met kerst. Als gevolg daarvan wordt voor €124 miljoen aan eten weggegooid. Dit berekende de stichting Natuur & Milieu naar zeggen uit […]

Millennials doen wat eten betreft het minst wat ze zeggen

3 januari 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Voeding | Algemeen
Millennials zeggen zich van alle generaties het meest zorgen te maken om hun gezondheid, maar zij handelen er het minst naar.Je komt ze tegen in hippe en gezonde eettentjes en ze […]