Home / Nieuws / Consument winkelt in oktober voor kerst

Consument winkelt in oktober voor kerst

Consumenten voelen de kerstkriebels in oktober al opkomen.

Ruim eenvijfde (21%) van de Nederlandse consumenten begint in oktober al met winkelen voor de kerst. Eénderde (31%) van de consumenten wacht tot de grote acties zoals Singles day, Black Friday en Cyber Monday. Het einde van het jaar is een dure maand met cadeaus en diners, daarom kiest de consument om te winkelen tijdens deze actiedagen.

De inkopen voor de feestdagen doen we het liefst vanuit het comfort van ons eigen huis, maar liefst 47% van de consumenten kiest ervoor om online te shoppen boven regulier winkelen. Webshops bieden een rustiger alternatief in verhouding tot de hectische fysieke winkels.

Lees het hele artikel op customertalk.nl.

 

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Black Friday in Nederland

4 december 2017 | .Kenniscentrum | Retail
Drukte in de winkelstraten, gekte in de winkels en flinke verkopen: het zijn geen ongewone taferelen in Amerika. Black Friday is de dag na Thanksgiving en wordt beschouwd als het begin van […]

Het gekkenhuis dat Black Friday wordt genoemd

10 december 2018 | Algemeen
De naamsbekendheid van ‘Black Friday’ is met maar liefst 20% gestegen ten opzichte van vorig jaar.Sinds een aantal jaar doet Nederland aan Black Friday, een fenomeen uit Amerika dat […]

Win jij kaarten voor de TelevizierRing; diner en gala?

18 september 2018 | Algemeen | .Adverteren
Maak kans op 2x2 vip-tickets voor de Gouden Televizier-Ring 2018 op 11 oktober, in AFAS Live! Geef daarvoor antwoord op de volgende vraag:Omdat Televizier met de tijd meegaat, is […]