Home / Nieuws / Consumenten betalen steeds vaker contactloos en via hun smartphone

Consumenten betalen steeds vaker contactloos en via hun smartphone

Het betalen met contant geld is de afgelopen jaren sterk afgenomen, dit komt mede door de enorme opmars van het aantal pinbetalingen.

Waar in 2017 nog door 45 procent van de Nederlandse bevolking met contant geld betaald werd, is dit in 2018 teruggelopen naar 41,4 procent. Nederlanders geven vooral de voorkeur aan contactloos betalen en/of online betalingen met hun smartphone.

Andere opmerkelijke cijfers uit het jaarverslag van Betaalvereniging Nederland waren:

  • Contactloos betalen maakt de sterkste groei door. Dit was in 2016 nog 17,7 procent en vorig jaar lag dit al op 40 procent.
  • Nog steeds worden de meeste web-aankopen achter de computer gedaan (70 procent), maar de toekomst ligt in mobiele aankopen (13,4 procent).
  • Met name op het gebied van internetbankieren is de smartphone bezig aan een opmars, maar voor hogere bedragen wordt nog steeds betaald via de computer. Het gemiddelde bedrag ligt hier ruim 19 keer zo hoog.

Lees het volledige artikel op nu.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Met Android-smartphone neemt mobiel betalen toe

19 januari 2017 | .Kenniscentrum | Financieel | Media en telecom
Consumenten gebruiken hun smartphone steeds intensiever: internetten, fotograferen, chatten en shoppen.Applicaties van banken worden al veelvuldig gebruikt voor het doen van […]

Ouderen makkelijker aan een hypotheek

23 april 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Financieel | Algemeen
Het wordt voor ouderen makkelijker om een hypotheek te krijgen. De mogelijkheden voor senioren die nog tien jaar of minder hebben te gaan voor hun AOW worden verruimd door de Nationale […]

Werkende ouderen moeten per direct de technische sector in

17 mei 2018 | .Kenniscentrum | Financieel | Algemeen
Slechte aansluiting van het onderwijs op het bedrijfsleven en het slechte imago: Nederland heeft een dringend tekort aan technici en dat is erg nadelig voor onze concurrentiepositie. De […]