Home / Nieuws / Consumenten verleid door e-mails webshops

Consumenten verleid door e-mails webshops

Bijna 72% procent van de Nederlandse consumenten heeft een  aankoop gedaan naar aanleiding van e-mail

De resultaten van het Nationaal E-mail Onderzoek geven 24 conclusies die betrekking hebben op e-mail en andere communicatiekanalen. E-commerce en e-mail blijkt een gouden combinatie. Inmiddels komt 20% van de omzet van webshops via het e-mailkanaal.

Reclamemails weten de consument het meest te verleiden tot een online aankoop. Onderzoek wijst uit dat 94% van de Nederlandse consumenten is ingeschreven op e-mailnieuwsbrieven.

Lees het hele artikel op frankwatching.com.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Consument betaalt liever contactloos met vingerafdrukherkenning

12 juni 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Financieel | Media en telecom | Retail | Algemeen
Contactloos betalen is de laatste tijd erg populair. Dit komt mede omdat de Nederlandse consument erg tevreden is over de gemakkelijke en snelle wijze waarop betalingen verricht kunnen […]

Mannen snel beïnvloed door influencer marketing

19 november 2018 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail | Algemeen
Ruim driekwart van de Nederlanders in de leeftijd van 18-40 jaar bekijkt met regelmaat content van influencers.De content die geproduceerd wordt is veelal gericht op vrouwen, alleen […]

Goede deal belangrijker dan online veiligheid

10 december 2018 | Media en telecom | Retail | Algemeen
Consumenten willen de beste deals op de retailmarkt, maar zijn niet bezig met de online veiligheid tijdens de aankopen.Meer dan de helft van de ondervraagden uit onderzoek van McAfee […]