Home / Nieuws / Digitale consumenten in de zorg; een steeds grotere uitdaging

Digitale consumenten in de zorg; een steeds grotere uitdaging

De maatschappij wordt steeds digitaler. Bij deze verandering hoort ook een verandering in het gedrag van consumenten, medewerkers, cliënten en patiënten. Hierop dient geanticipeerd te worden en dit is dan ook de nieuwe uitdaging voor ziekenhuizen en zorginstellingen. Deze verandering geldt niet alleen voor de jongere doelgroep, maar ook senioren zijn steeds vaker online te vinden.

Een van de grootste veranderingen is de voorspelbaarheid. Deze lag vroeger altijd erg hoog. Tegenwoordig kiezen steeds meer mensen voor een online consult, oriënteert men online en wordt er online vergeleken, bijvoorbeeld zorgaanbieders. Vanwege de hogere onvoorspelbaarheid passen mensen minder snel in hokjes.

Mogelijke oplossingen voor de consumentendigitalisering zijn aanpassingen in de bedrijfsvoering en daarnaast georganiseerd verandermanagement. Hierbij is goede marketing van essentieel belang.

Meer oorzaken en oplossingen zijn te vinden op customertalk.nl.

 

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Nederlanders steeds positiever over het eigen cultuuraanbod

3 mei 2018 | .Kenniscentrum | Vakanties en reizen | Algemeen | Algemeen
Het cultuurvertrouwen is in 2017 gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Dit blijkt uit onderzoek van de Cultuurmonitor, die doorlopend onderzoek doet naar het consumentenvertrouwen in […]

Gratis rapport 55-plussers en social media 2016

19 mei 2016 | .Kenniscentrum | Media en telecom
Dit jaar heeft Newcom Research & Consultancy in samenwerking met de 55+faculteit het socialmediagebruik onder 55-plussers in kaart gebracht. Het onderzoek is uitgevoerd onder maar […]

Toppers in cultuuraanbod: Efteling belangrijker dan carnaval

21 september 2017 | .Kenniscentrum | Vakanties en reizen | Algemeen
Hendrik Beerda Brand Consultancy voerde het Vrije Tijd Merkenonderzoek uit onder 7.850 respondenten. Daarmee is het draagvlak van alle Nederlandse vrijetijdsorganisaties gemeten. Van de […]