Home / Nieuws / Doe vaker niets

Doe vaker niets

Handelen door niet te handelen. Oftewel: strategische non-actie. Dat betekent niet letterlijk niets doen. Het betekent wel dat je de tijd neemt om bewust niets te doen. Dat kan heel nuttig zijn.

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat als je elke dag even bewust de tijd neemt voor niets, een deel van je hersenen wordt geactiveerd, dat wordt uitgezet als je druk bent met dagelijkse dingen.

Het gevolg hiervan is dat je creatiever wordt. Je krijgt nieuwe ideeën en verzint nieuwe oplossingen voor problemen.

Oscar Wilde zei ooit: “To do nothing at all is the most difficult thing in the world, the most difficult and the most intellectual.”

Niets doen is niet makkelijk, zeker niet voor de mensen die altijd druk zijn. Maar probeer het is, want niets leidt tot iets.

Lees het hele artikel op marketingonline.nl.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Millennials doen wat eten betreft het minst wat ze zeggen

3 januari 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Voeding | Algemeen
Millennials zeggen zich van alle generaties het meest zorgen te maken om hun gezondheid, maar zij handelen er het minst naar.Je komt ze tegen in hippe en gezonde eettentjes en ze […]

50-plussers fietsen massaal op de speed pedelec

8 mei 2018 | .Kenniscentrum | Zorg | Algemeen | Algemeen
Het aantal Nederlanders dat op een speed pedelec rijdt, neemt steeds verder toe: waar een jaar geleden nog maar 10.000 speed pedelecs waren, zijn er dit jaar ongeveer 15.000.Deze […]

De seniorendoelgroep wordt steeds ‘serieuzer’ genomen door adverteerders

23 april 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom | Algemeen
Naast dat adverteerders en marketeers de seniorendoelgroep steeds meer omarmen, is ook de televisiewereld vaker geïnteresseerd in programma's voor ouderen. Zo merkt ONS (vroeger […]