Home / Nieuws / Gedachten lezen van je klanten

Gedachten lezen van je klanten

Kunnen retailers en merken in het hoofd kijken van de consument?

De reden dat neuromarketing bestaat, is dat mensen niet doen wat ze zeggen en niet zeggen wat ze aan het doen zijn. Een voorbeeld van neuromarketing vind je bijvoorbeeld in de supermarkt. Hoe wij als consumenten kijken naar een schap, kan verwarrend of vermoeiend zijn. Dit is allemaal te ontdekken met neurowetenschap.

Er zijn morele bezwaren tegen neuromarketing, omdat je de consumenten kan laten doen wat ze niet willen. Marketing is in de basis beïnvloeding, je wilt consumenten iets laten doen wat zij aanvankelijk niet zouden gaan doen.

Lees het hele artikel op retailtrends.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Consumentengedrag rondom de feestdagen

21 december 2017 | .Kenniscentrum | Retail | Algemeen
Het is belangrijk te weten wat de consument drijft per feestdag om hier als fabrikant of retailer op in te spelen. De Motivaction Feestdagenmonitor biedt unieke kennis over de feestdagen […]
Bindinc

Toename aantal 65-plussers: wat kun je doen als horeca en retail?

8 december 2016 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
Het aantal 65-plussers in Nederland groeit. Wat betekent dat voor horeca en retail? Welke kansen liggen er?Realiseert u zich voldoende hoe en of uw bedrijf is ingericht voor […]

De stugge focus van de huidige marketeer op 20-49

29 augustus 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen
Waarom tellen 50-plussers voor veel bedrijven niet mee? Hoe komt het dat er nog steeds een overgrote focus is op het leeftijdssegment 20-49 jaar? Komt het doordat we ons niet meer kunnen […]