Home / Nieuws / Goede deal belangrijker dan online veiligheid

Goede deal belangrijker dan online veiligheid

Consumenten willen de beste deals op de retailmarkt, maar zijn niet bezig met de online veiligheid tijdens de aankopen.

Meer dan de helft van de ondervraagden uit onderzoek van McAfee geeft aan een aankoop te doen bij onbekende webshops als er goede kortingen zijn. Dit percentage onder jongeren is zelfs 66%. De belofte van een goede korting geeft aanzet tot onveilig internetgedrag. Maar liefst 22% van de respondenten geeft zelfs aan om op een onbekende link te klikken als het leidt naar een goede deal.

Door goede kortingen schuiven we prioriteiten zoals internetveiligheid aan de kant. Dit kan tot gevaarlijk gedrag leiden.

Het hele artikel leest u op customertalk.nl.

 

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Consument betaalt liever contactloos met vingerafdrukherkenning

12 juni 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Financieel | Media en telecom | Retail | Algemeen
Contactloos betalen is de laatste tijd erg populair. Dit komt mede omdat de Nederlandse consument erg tevreden is over de gemakkelijke en snelle wijze waarop betalingen verricht kunnen […]

Consumenten verleid door e-mails webshops

13 november 2018 | Media en telecom | Retail | Algemeen
Bijna 72% procent van de Nederlandse consumenten heeft een  aankoop gedaan naar aanleiding van e-mailDe resultaten van het Nationaal E-mail Onderzoek geven 24 conclusies die betrekking […]

Consument winkelt in oktober voor kerst

15 november 2018 | Algemeen | Retail | Algemeen
Consumenten voelen de kerstkriebels in oktober al opkomen.Ruim eenvijfde (21%) van de Nederlandse consumenten begint in oktober al met winkelen voor de kerst. Eénderde (31%) van de […]