Home / Nieuws / Mannen snel beïnvloed door influencer marketing

Mannen snel beïnvloed door influencer marketing

Ruim driekwart van de Nederlanders in de leeftijd van 18-40 jaar bekijkt met regelmaat content van influencers.

De content die geproduceerd wordt is veelal gericht op vrouwen, alleen blijkt nu de man juist de meest actieve bezoeker. Mannen blijken de grootste bezoekers te zijn van vlogs en blogs ten aanzien van vrouwen (78,2% vs. 63,2%). Vrouwen halen meer inspiratie uit de content, waarbij mannen juist vaker aankopen doen naar aanleiding van influencer content.

Uit een eerder onderzoek naar het online koopgedrag is geconcludeerd dat vrouwen meer oriënterend zijn bij aankopen. Mannen gaan doelgericht te werk. Zij zijn gevoelig voor status en verbondenheid.

Lees het hele artikel op fonkonline.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws
Bindinc

Jongeren en mannen kopen vaker bloemen en planten online

31 januari 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom | Retail
Uit de Consumententracker van bloemen- en plantenveiling FloraHolland blijkt dat steeds meer consumenten producten op internet kopen. Uiteraard makkelijk en het scheelt tijd. Het maakt […]

Telemarketing alleen met toestemming van consument

13 november 2018 | .Kenniscentrum | Goede doelen | Media en telecom | Retail | Algemeen
Kabinet gaat ongevraagde telefonische verkoop verbieden.Voor telemarketing geldt nu nog dat het valt onder een opt-out regime. Dat houdt in dat de marketeer iedereen ongevraagd […]

Consument betaalt liever contactloos met vingerafdrukherkenning

12 juni 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Financieel | Media en telecom | Retail | Algemeen
Contactloos betalen is de laatste tijd erg populair. Dit komt mede omdat de Nederlandse consument erg tevreden is over de gemakkelijke en snelle wijze waarop betalingen verricht kunnen […]