Home / Nieuws / Millennials bereiken? Hoe dan?

Millennials bereiken? Hoe dan?

Millennials lezen amper de fysieke krant, kijken steeds minder tv en luisteren nog amper naar de radio. Veel retailers vinden het dan ook moeilijk om deze doelgroep te benaderen. Dit blijkt uit recent onderzoek, gedaan door onderzoeksbureaus MediaTest en Wayne Parker Kent.

Aangezien de doelgroep niet meer te vinden is op de van oudsher meest populaire marketingkanalen, is het voor retailers belangrijk hun marketingstrategie aan te passen.

Socialmediakanalen

In plaats van reclame in dagbladen, op radio en tv is het nu belangrijk om vooral in te zetten op online socialmediaplatformen. Hierin spelen ook enkele belangrijke trends een rol: zo neemt het Facebook-gebruik onder jongeren juist af en worden platformen als Instagram en Snapchat steeds populairder.

Ook adverteren op een van de twee bovengenoemde kanalen is niet alles, omdat millenials op zoek zijn naar instant satisfaction en gewend zijn om alles on demand te kunnen kopen. Dit betekent automatisch dat zij veel minder beïnvloedbaar zijn dan bijvoorbeeld oudere doelgroepen.

Beleving is the key-to-succes

Volgens de onderzoekers gaat het bij millennials vooral om de ‘beleving’ van het winkelen. Zo is het belangrijk om zich te kunnen identificeren met een merk, en moet men graag gezien & gesignaleerd worden als klant.

Om dit te bereiken, dienen retailers zich uit te durven spreken en zijn trends als duurzaamheid en beleving veel belangrijker dan het verkopen van merkkleding.

Methoden om de doelgroep te bereiken

Kort samengevat blijkt uit het onderzoek dat retailers de volgende maatregelen/stappen kunnen nemen voor een ideale marketingstrategie omtrent het bereiken van millennials:

  • Socialmedia-booths: dit zijn ‘coole’ en ‘hippe’ plekken in de fysieke winkel waar foto’s gemaakt en gedeeld kunnen worden. Hierdoor krijgt de winkel automatisch en gratis naamsbekendheid dankzij locatietags.
  • YouTube-video’s met uitleg: hierbij draait het vooral om de interactie met de klant. Millennials kijken het liefst naar korte, duidelijke filmpjes en dankzij de YouTube-filmpjes benader je specifieker, doelgerichter en goedkoper de doelgroep.
  • Duurzaam ondernemen: millennials vinden biologisch geproduceerde producten steeds belangrijker.

Lees het volledige artikel op frank.news.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

59 procent van klantreizen begint online

4 december 2017 | .Kenniscentrum | Retail
De retailmarkt zit in een turbulente periode. Het aantal winkelbezoekers daalt en het aantal online bezoekers stijgt. De consument van tegenwoordig is uitstekend geïnformeerd en bepaalt […]

Zo zit het met het digitale mandje van de Millennial

24 september 2018 | .Kenniscentrum | Retail | Algemeen
De veranderende behoeften van de consument nopen de retailmarkt daarop in te spelen. Maar hoe ga je om met dien wensen van al die verschillende doelgroepen?Millennials bijvoorbeeld, […]

Consument betaalt liever contactloos met vingerafdrukherkenning

12 juni 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Financieel | Media en telecom | Retail | Algemeen
Contactloos betalen is de laatste tijd erg populair. Dit komt mede omdat de Nederlandse consument erg tevreden is over de gemakkelijke en snelle wijze waarop betalingen verricht kunnen […]