Home / Nieuws / Millennials in vijf soorten en maten

Millennials in vijf soorten en maten

De millennials zijn meer wereldburger dan voorgaande generaties en ook bereid om meer risico te nemen. Ze dromen vaker over persoonlijke en maatschappelijke vooruitgang en durven ook vaker hun dromen in daden om te zetten. Dit blijkt uit Glocalities, het grootste onderzoek ooit naar markttrends en waardensegmentatie, uitgevoerd door Motivaction onder ruim 48.000 mensen in 20 landen. Doel van het onderzoek was onder meer de millennials in specifieke segmenten te verdelen.

Er worden vijf segmenten onderscheiden op basis van hun drijfveren. 11% bestaat uit Socializers, die houden van vrijheid, entertainment en ook van familiewaarden. 15% bestaat uit conservatives, die houden van duidelijkheid, structuur, etiquette en tradities. 20% bestaat uit Achievers, dat zijn ondernemingslustige netwerkers die naast familie maatschappelijke vooruitgang zeer belangrijk vinden. 23% bestaat uit Creatives, idealisten met een open geest voor wie zelfontplooiing cruciaal is. Als vijfde groep de Challengers, met 32% een heel belangrijk nieuw marktsegment; competitief ingesteld, risicozoekend en avontuurlijk, gefascineerd door vooruitgang en geld.

Lees het hele artikel op Motivaction.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Millennials willen meer dan alleen maar een gelukkig leven

27 augustus 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen
“Wat je doet, maakt je gelukkig. Waarom je het doet, geeft je fulfillment.” Simon Sinek brengt hiermee via social media een Amerikaans onderzoek (2013) over millennials opnieuw onder de […]

Millennials doen wat eten betreft het minst wat ze zeggen

3 januari 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Voeding | Algemeen
Millennials zeggen zich van alle generaties het meest zorgen te maken om hun gezondheid, maar zij handelen er het minst naar.Je komt ze tegen in hippe en gezonde eettentjes en ze […]

Nederland een van de gelukkigste landen ter wereld

21 december 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Algemeen
Wij Nederlanders klagen flink wat af. Maar toch behoort Nederland tot de gelukkigste landen ter wereld. Onderzoeksbureau Motivaction deed in opdracht van Binck onderzoek naar geluk. Wij […]