Home / Nieuws / Reistrends voor 2018: cross-generatie-reizen

Reistrends voor 2018: cross-generatie-reizen

Gezinsvakanties zijn volwassen geworden. Herinneringen aan gespannen autoritten en gekibbel aan het strand verdwijnen naar de achtergrond en de meergeneratie-vakanties worden omarmd: trips voor volwassenen en hun volwassen kinderen en eventueel kleinkinderen.

Wanneer mensen uit hun routines worden geplukt en uit de comfortzone, schudden ze traditionele gezinsrollen van zich af en zien nieuwe kanten van elkaar. Misschien blijkt je moeder heel makkelijk een andere taal op te pikken, of is je schoonvader in zijn element met een waterpijp.
En het is ook wel makkelijk om oppas bij je te hebben, zelfs al zijn de kinderen al wat groter. Kleinkinderen vinden het heerlijk om met de grootouders op stap te zijn. Er mag altijd net wat meer en het is ook nog vakantie! Ze leren ook andere dingen van hen dan van hun ouders.
Gedeelde reizen zijn een kans om elkaar op een andere manier te leren kennen. Misschien blijken er gedeelde passies te bestaan, eenzelfde manier van tegen zaken aankijken.

Lees een blog op lonelyplanet.com.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws
Bindinc

Reisbudget besteed aan kleding

12 juni 2013 | .Kenniscentrum | Vakanties en reizen | Algemeen
Heb je ook altijd moeite om de koffers dicht te krijgen? Uit recent onderzoek blijkt dat vrouwen meer dan één derde van hun reisbudget uitgeven aan nieuwe kleding om er op vakantie […]
Bindinc

Nederlanders krijgen het liefst dagje uit of vakantie cadeau

28 januari 2016 | .Kenniscentrum | Vakanties en reizen
Door bijna eenderde van de Nederlanders wordt een beleving zoals vakantie, weekendje weg of dagje uit gezien als het leukste cadeau dat zij ooit hebben gekregen. Van de vrouwen wordt […]

Nederlanders steeds positiever over het eigen cultuuraanbod

3 mei 2018 | .Kenniscentrum | Vakanties en reizen | Algemeen | Algemeen
Het cultuurvertrouwen is in 2017 gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Dit blijkt uit onderzoek van de Cultuurmonitor, die doorlopend onderzoek doet naar het consumentenvertrouwen in […]