Home / Nieuws / Rondetafelgesprek What’s Happening Online

Rondetafelgesprek What’s Happening Online

Waar de online wereld voor vooral de jongere generaties geen geheimen meer kent, is dat voor veel 70-plussers een heel ander verhaal. Zij gebruiken hun mobiel om te bellen, voor sms en Whatsapp en pakken sneller de tablet of computer voor online bankieren, online winkelen of voor social media. Ze willen graag meegaan met de tijd, maar voelen zich onzeker over het betalen van facturen via internet en het accepteren van al die cookies.

Onwetendheid over de online risico’s, het gebruik van cookies en wat te doen bij ontvangst van phishing-e-mails maakt de 70-plusser terughoudender over de online wereld. Bindinc. vroeg Ruigrok Netpanel om in hun jaarlijkse What’s Happening Online-onderzoek in te zoomen op deze specifieke 70-plusdoelgroep. Om zo te weten te komen hoe intensief ze hun smartphone gebruiken, op welke social media ze zitten, of ze online winkelen, en wat hun zorgen zijn over privacy en veiligheid. Ruigrok NetPanel zal de uitkomsten van het onderzoek presenteren en hierbij specifiek ingaan op deze doelgroep. Daarna zal Marit Klooster, directeur van Ruigrok NetPanel, het rondetafelgesprek leiden, waarin we in gesprek gaan over de kansen die er zijn voor goede doelen om via de online weg fondsen te werven en donateurs te boeien en te binden.

Datum: maandag 18 november 2019
Tijd:      van 15:00-17:30 uur, met afsluitend een borrel – eindtijd 18:30 uur
Locatie: M-gebouw | Bindinc. ’s-Gravelandseweg 80 in Hilversum
Gespreksleider: Marit Klooster, Ruigrok Netpanel

Vul het formulier hieronder in om aan te melden. Een bevestiging en nadere informatie wordt ca. een week van tevoren verzonden naar het opgegeven e-mailadres.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Senioren ontdekken internet via ‘offline’ hobby

25 januari 2018 | Algemeen
Steeds meer senioren gebruiken internet om leuke en nuttige informatie over hun hobby en interesses op te zoeken. Dit is ook voor velen een belangrijke reden om een computer of smartphone […]

Nationaal E-mail-onderzoek: hoe gaat men om met e-mail en social media

5 oktober 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom
Oktober 2017 - Spotler, een bedrijf dat e-mailmarketing software ontwikkelt en levert, lanceerde op 3 oktober het Nationaal E-mail-Onderzoek, de vijfde versie alweer. Het onderzoek laat […]

Het gidsen van consumenten

19 februari 2014 | .Metadata | .Kenniscentrum
Nederlanders kijken per dag een kleine vier uur naar audiovisuele content. Tegenwoordig kijken ze niet alleen via de televisie, maar bijna net zo veel via de computer, tablet of […]