Home / Nieuws / De seniorendoelgroep wordt steeds ‘serieuzer’ genomen door adverteerders

De seniorendoelgroep wordt steeds ‘serieuzer’ genomen door adverteerders

Naast dat adverteerders en marketeers de seniorendoelgroep steeds meer omarmen, is ook de televisiewereld vaker geïnteresseerd in programma’s voor ouderen. Zo merkt ONS (vroeger NostalgieNet) dat de waarde van de seniorendoelgroep vaak wordt onderschat door adverteerders. Dit omdat de doelgroep nog altijd als standvastig en merktrouw wordt betiteld. Hierom hielden zij dan ook vast aan hun inkoopbeleid op de doelgroep 20-49. De kijker was simpelweg niet te beïnvloeden op hun koopgedrag. Dachten ze.

Deze gedachtegang gaat de laatste tijd niet meer op; steeds meer adverteerders richten zich op de seniorendoelgroep. De redenen hiervoor zijn dat senioren veel te besteden hebben en dat het aantal senioren door vergrijzing alleen maar toeneemt. Iets om serieus rekening mee te houden. Ook blijken de senioren sneller te switchen dan eerder werd verondersteld door marketeers. Daarom proberen steeds meer marketingafdelingen in contact te komen met de oudere doelgroep.

ONS wordt door ruim 4,5 miljoen huishoudens ontvangen en bestaat inmiddels al bijna 10 jaar bestaat.

Lees het volledige artikel op frank.news.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Gemiddelde pensioenleeftijd steeg in 2017 met vijf maanden

21 juni 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Algemeen
Werknemers blijven steeds langer doorwerken. De gemiddelde pensioenleeftijd lag in 2017 op 64 jaar en 10 maanden. Deze stijging heeft onder andere te maken met de maatregelen die de […]

Consument betaalt liever contactloos met vingerafdrukherkenning

12 juni 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Financieel | Media en telecom | Retail | Algemeen
Contactloos betalen is de laatste tijd erg populair. Dit komt mede omdat de Nederlandse consument erg tevreden is over de gemakkelijke en snelle wijze waarop betalingen verricht kunnen […]

Vloggende 50-plussers zijn een marketing-hit

15 mei 2018 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Algemeen
De doelgroep 50-plus lijkt het erg goed te doen binnen diverse mediakanalen & tijdschriften. Steeds vaker wordt de focus gelegd op de ouderendoelgroep als gevolg van een sterke groei […]