Home / Nieuws / Social media: een verslaving voor jongvolwassenen

Social media: een verslaving voor jongvolwassenen

Nederlanders zijn steeds vaker en steeds meer online te vinden. Voor de doelgroep 18- tot 25-jarigen is er zelfs sprake van een socialmedia-verslaving, waarbij zelfs 29 procent aangeeft verslaafd te zijn aan social media.

De cijfers komen uit een recent onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), het onderzoek ‘Belevingen’. De opmerkelijkste uitkomsten uit het onderzoek waren daarnaast dat:

– jongvolwassenen de meeste tijd spenderen op sociale media. Zo zit 29 procent van de  18- tot 25-jarigen gemiddeld 3 tot 5 uur per dag op social media en dit is bij 9 procent zelfs 5 tot 10 uur.

– Vooral de FIMO (Fear Of Missing Out) is een terugkerend argument voor het gebruik van social media. Zo zegt 34 procent van de jongvolwassenen bang te zijn iets te missen en wordt 22 procent hier onrustig van.

– Het toenemende socialmedia-gebruik heeft vooral voor de jongvolwassene doelgroep negatieve gevolgen voor onder meer de nachtrust, school- of studieresultaten en resulteert dit naar eigen zeggen ook in minder contact met familie en vrienden.

Lees het volledige artikel op customertalk.nl.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Vacanceselect experimenteert met korting voor socialmediabereik

14 april 2016 | .Kenniscentrum | Vakanties en reizen | Media en telecom
De zomer van 2016 kan je een gratis vakantie opleveren. Maar dan moet je een kampeervakantie boeken via Vacanceselect en een (positieve) ervaring schrijven die je via je enorme bereik […]

Steeds minder twintigers en dertigers trouwen

3 mei 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Algemeen
Het huwelijk wordt steeds minder populair onder twintigers en dertigers. Deze doelgroep kiest eerder voor het ongehuwd samenwonen of voor een partnerschap. Deze cijfers blijken uit recent […]

Ouderen steeds vaker op Facebook en Skype

31 augustus 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Statistieken
Het aantal ouderen op sociale media neemt snel toe. De laatste twee jaar is het gebruik van onder meer WhatsApp, Facebook en Twitter explosief toegenomen onder ouderen, terwijl het gebruik […]