Nederlanders zijn steeds vaker en steeds meer online te vinden. Voor de doelgroep 18- tot 25-jarigen is er zelfs sprake van een socialmedia-verslaving, waarbij zelfs 29 procent aangeeft verslaafd te zijn aan social media.
De cijfers komen uit een recent onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), het onderzoek ‘Belevingen’. De opmerkelijkste uitkomsten uit het onderzoek waren daarnaast dat:
– jongvolwassenen de meeste tijd spenderen op sociale media. Zo zit 29 procent van de 18- tot 25-jarigen gemiddeld 3 tot 5 uur per dag op social media en dit is bij 9 procent zelfs 5 tot 10 uur.
– Vooral de FIMO (Fear Of Missing Out) is een terugkerend argument voor het gebruik van social media. Zo zegt 34 procent van de jongvolwassenen bang te zijn iets te missen en wordt 22 procent hier onrustig van.
– Het toenemende socialmedia-gebruik heeft vooral voor de jongvolwassene doelgroep negatieve gevolgen voor onder meer de nachtrust, school- of studieresultaten en resulteert dit naar eigen zeggen ook in minder contact met familie en vrienden.
Lees het volledige artikel op customertalk.nl.
Inschrijven nieuwsbrief Bindinc.
U kunt zich hier inschrijven voor de Bindinc. Kenniscentrum nieuwsbrief.
Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor communicatiedoeleinden van Bindinc. De frequentie van de nieuwsbrieven is eens per 4 à 6 weken.

