Home / Nieuws / Nederlands steeds positiever over het eigen cultuuraanbod

Nederlands steeds positiever over het eigen cultuuraanbod

Het cultuurvertrouwen is in 2017 gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Dit blijkt uit onderzoek van de Cultuurmonitor, die doorlopend onderzoek doet naar het consumentenvertrouwen in de culturele sector.

Vooral de diversiteit in het culturele aanbod spreekt de Nederlanders erg aan. Het vertrouwen in divers cultureel aanbod staat dan ook op de eerste plek. Daarnaast zeggen ze hier in 2018 meer gebruik van te willen maken. Dit geldt vooral voor filmhuizen/bioscopen en galerieën/musea.

Ook is het sentiment over culturele instellingen aanzienlijk verbeterd. Zo geven consumenten aan dat zij graag geattendeerd worden op en op de hoogte blijven van aankomende activiteiten. Daarnaast ziet de consument graag vriendelijk, gastvrij en enthousiast personeel tijdens het bezoek aan culturele activiteiten.

Tot slot is vooral de betrokkenheid bij een lokale organisatie van belang voor een positief beeld. Zo blijkt uit het onderzoek dat – wanneer men meewerkt aan bijvoorbeeld een optreden of tentoonstelling – dit bijdraagt aan een positiever beeld en meer cultuurvertrouwen.

Lees het artikel op www.cloutoday.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Nederlander gebruikt ondanks besef van gevaren massaal telefoon in verkeer

21 december 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Algemeen
Desondanks dat driekwart van de Nederlanders het gevaarlijk vindt om in het verkeer een telefoon te gebruiken, doet 60 procent dit toch. Dat meldt het instituut voor Wetenschappelijk […]

Generatie Z is erg ambitieus en wil veel geld verdienen

23 april 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Statistieken | Algemeen
Millennials hebben de naam verwend en lui te zijn, maar als harde werkers is hiervan in de praktijk al het tegendeel gebleken. De generatie die is geboren tussen 1995 en 2010, […]

Veel 55-plussers achten woning ongeschikt om later te blijven wonen

8 januari 2018 | .Kenniscentrum | Zorg | Algemeen
Motivaction deed onderzoek naar de woonbeleving van ouderen in Nederland onder ruim 2.500 senioren van 55 jaar en ouder. Hieruit blijkt dat 20% van de ondervraagde senioren de huidige […]