Home / Nieuws / Trend in de goededoelenmarkt: bereiken van millennials via nieuwe kanalen en digitaal

Trend in de goededoelenmarkt: bereiken van millennials via nieuwe kanalen en digitaal

Millennials worden vaak niet of weinig bereikt door gokbedrijven of loterijen. Dit komt mede door het feit dat zij steeds meer waarde aan belevenissen en ervaringen hechten. Hier lijkt echter verandering in te komen, zo spelen de loterijen steeds meer in op deze doelgroep door middel van  webbased applicaties en zogeheten goededoelenloterijen.

Uit onafhankelijke berekeningen van onderzoeksbureau RBB Economics blijkt dat goede doelen zullen profiteren van nieuwe initiatieven op de loterijmarkt. Dit komt mede dankzij het bovengenoemde initiatief: de goededoelenloterij. Hier staan prijzen gericht op beleving centraal en de helft van het inlegbedrag gaat naar aangesloten goede doelen.

Lees hier meer.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Generatie Z is erg ambitieus en wil veel geld verdienen

23 april 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Statistieken | Algemeen
Millennials hebben de naam verwend en lui te zijn, maar als harde werkers is hiervan in de praktijk al het tegendeel gebleken. De generatie die is geboren tussen 1995 en 2010, […]

Persbericht: Negen van de tien 50-plussers zitten op social media

18 december 2018 | .Kenniscentrum | .Custom Media | Media en telecom | Statistieken | Algemeen
Onderzoek naar het online gedrag van de 50-plusdoelgroep Hilversum, 13 december 2018 – De grootste groep consumenten binnen de 50-plusdoelgroep gebruikt internet nog steeds zeer […]

Millennials in vijf soorten en maten

8 januari 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Algemeen
De millennials zijn meer wereldburger dan voorgaande generaties en ook bereid om meer risico te nemen. Ze dromen vaker over persoonlijke en maatschappelijke vooruitgang en durven ook vaker […]