Home / Nieuws / Vloggende 50-plussers zijn een marketing-hit

Vloggende 50-plussers zijn een marketing-hit

De doelgroep 50-plus lijkt het erg goed te doen binnen diverse mediakanalen & tijdschriften. Steeds vaker wordt de focus gelegd op de ouderendoelgroep als gevolg van een sterke groei in het aantal online gebruikers.

Negatieve vooroordelen zijn weg

Onder de vele marketeers die jarenlang hun twijfels hadden over de online benadering van de 50-plusdoelgroep is vrijwel niemand meer overgebleven. Waar tijdschriften vroeger vooral offline groot werden gemaakt, maken de nieuwe spelers vooral online hun opmars.

Vlogs & blogs

Vooral onder jongeren waren vloggers & bloggers de afgelopen jaren immens populair, maar ook ouderen lijken dit steeds meer te omarmen. Het bekijken van luchtig ingestoken artikelen over serieuze onderwerpen en herkenbare situaties doen het dan ook erg goed onder de ouderen. Mede hierdoor zijn er steeds meer tijdschriften en onlinemedia-bedrijven die via online video’s en/of blogs de oudere doelgroep proberen te bereiken.

Lees het volledige artikel op lindanieuws.nl.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Mannen snel beïnvloed door influencer marketing

19 november 2018 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail | Algemeen
Ruim driekwart van de Nederlanders in de leeftijd van 18-40 jaar bekijkt met regelmaat content van influencers.De content die geproduceerd wordt is veelal gericht op vrouwen, alleen […]

Digitieners shoppen fanatiekst online

5 maart 2019 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom
Jongeren tussen de 14 en 20 jaar shoppen in Nederland veel online. Wel 84 procent van hen winkelt digitaal. Ook gebruiken ze de sociale platformen vaker dan andere generaties. 93% van deze […]

De seniorendoelgroep wordt steeds ‘serieuzer’ genomen door adverteerders

23 april 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom | Algemeen
Naast dat adverteerders en marketeers de seniorendoelgroep steeds meer omarmen, is ook de televisiewereld vaker geïnteresseerd in programma's voor ouderen. Zo merkt ONS (vroeger […]