Home / Nieuws / Wees voorzichtig met aankopen op sociale media

Wees voorzichtig met aankopen op sociale media

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten om voorzichtig te zijn met aankopen via sociale media. Het is namelijk vaak onduidelijk wie de verkoper precies is en daardoor worden dingen als retourneren een stuk lastiger.

Het ACM start om deze redenen een campagne met de slogan ‘Bestel niet zomaar iets via social media. Check eerst wie er achter zit.’ Deze campagne is vooral gericht op 15- tot 25-jarigen.

Het ACM raadt gebruikers aan om eerste te controleren wie de verkoper is en om te kijken of deze betrouwbaar is. Schrijf altijd de contactgegevens op en controleer of ze kloppen. Ook is het verstandig om bij dit soort bestellingen achteraf of verzekerd te betalen.

Lees het hele artikel op Nu.nl

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Social media: een verslaving voor jongvolwassenen

31 mei 2018 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Algemeen
Nederlanders zijn steeds vaker en steeds meer online te vinden. Voor de doelgroep 18- tot 25-jarigen is er zelfs sprake van een socialmedia-verslaving, waarbij zelfs 29 procent aangeeft […]

Millennials willen meer dan alleen maar een gelukkig leven

27 augustus 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen
“Wat je doet, maakt je gelukkig. Waarom je het doet, geeft je fulfillment.” Simon Sinek brengt hiermee via social media een Amerikaans onderzoek (2013) over millennials opnieuw onder de […]

Digitale inrichting van de gezondheidszorg

1 mei 2018 | .Kenniscentrum | Zorg | Algemeen
Binnen enkele (tientallen) jaren ziet een bezoek bij de dokter er heel anders uit: waar nu nog controle wordt gedaan door een dokter of verpleegster, wordt dat in de toekomst […]