Home / Nieuws / Wees voorzichtig met aankopen op sociale media

Wees voorzichtig met aankopen op sociale media

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten om voorzichtig te zijn met aankopen via sociale media. Het is namelijk vaak onduidelijk wie de verkoper precies is en daardoor worden dingen als retourneren een stuk lastiger.

Het ACM start om deze redenen een campagne met de slogan ‘Bestel niet zomaar iets via social media. Check eerst wie er achter zit.’ Deze campagne is vooral gericht op 15- tot 25-jarigen.

Het ACM raadt gebruikers aan om eerste te controleren wie de verkoper is en om te kijken of deze betrouwbaar is. Schrijf altijd de contactgegevens op en controleer of ze kloppen. Ook is het verstandig om bij dit soort bestellingen achteraf of verzekerd te betalen.

Lees het hele artikel op Nu.nl

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Millennials willen meer dan alleen maar een gelukkig leven

27 augustus 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen
“Wat je doet, maakt je gelukkig. Waarom je het doet, geeft je fulfillment.” Simon Sinek brengt hiermee via social media een Amerikaans onderzoek (2013) over millennials opnieuw onder de […]

TVGids.nl genomineerd als website van het jaar 2017!

21 september 2017 | .Publishing | Algemeen | .Adverteren
De nominatie is er, en de bekroning daarvan is natuurlijk als we de award winnen.Kijk naar TVGids.nl en dan weet je zeker dat je met je stem goed zit: breng daarna je stem uit op […]
Bindinc

Markt moet zichzelf opnieuw uitvinden: belangrijkste doelgroep blijft 55-plusser

9 juni 2015 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
De markt heeft het de laatste jaren steeds moeilijker gekregen. Vooral de marktkramen met non-food staan onder druk en kunnen bijna niet op tegen de groeiende discounters als Action en […]