Home / Nieuws / Winkelen met stemgestuurde technieken steeds populairder

Winkelen met stemgestuurde technieken steeds populairder

De verwachting is dat ruim 20 procent van de consumenten in 2021 met zijn stem winkelt. Dit is onder andere mogelijk dankzij de stemgestuurde technieken van Google Assistant, Apples Siri en de gespecificeerde winkelapplicaties van bijvoorbeeld Amazon. Deze nieuwe trend zorgt ook voor een omslag bij retailers, zo is het stemgestuurd winkelen binnen 3 jaar bij twee op de drie Nederlandse retailers mogelijk.

Deze cijfers komen uit een recent onderzoek van ABN Amro. Daarnaast staan in dit onderzoek nog enkele andere verwachtingen:

  • 10 procent is momenteel bereid een product te kopen via een apparaat of app dat zijn stem herkent. In 2021 ligt dit al op 18 procent.
  • Ongeveer 30 procent van de consumenten zegt te verwachten dat zij in 2021 regelmatig iets zal kopen via een stemgestuurd(e) applicatie of apparaat.

Het bestellen via een spraakassistent is vooral in trek door de gemakkelijke werkwijze.

Lees het volledige artikel (en de onderzoeksresultaten) op nu.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws
Bindinc

Toename aantal 65-plussers: wat kun je doen als horeca en retail?

8 december 2016 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
Het aantal 65-plussers in Nederland groeit. Wat betekent dat voor horeca en retail? Welke kansen liggen er?Realiseert u zich voldoende hoe en of uw bedrijf is ingericht voor […]

Consumentengedrag rondom de feestdagen

21 december 2017 | .Kenniscentrum | Retail | Algemeen
Het is belangrijk te weten wat de consument drijft per feestdag om hier als fabrikant of retailer op in te spelen. De Motivaction Feestdagenmonitor biedt unieke kennis over de feestdagen […]

Meeste winst te halen bij merkswitchers

18 januari 2018 | .Kenniscentrum | Retail | Algemeen
Uit onderzoek van Ster en mediabureau Zigt blijkt dat het niet de leeftijd maar het gedrag is dat bepalend is voor het aankoopgedrag van consumenten. Het onderzoek werd uitgevoerd in […]