Home / Nieuws / Zo zit het met het digitale mandje van de Millennial

Zo zit het met het digitale mandje van de Millennial

De veranderende behoeften van de consument nopen de retailmarkt daarop in te spelen. Maar hoe ga je om met dien wensen van al die verschillende doelgroepen?

Millennials bijvoorbeeld, inmiddels tussen de 18 en 34 jaar, vormen een groep van 3,6 miljoen Nederlanders (21 procent van de bevolking). Meer dan de helft winkelt al 5 jaar online, en 68 procent van hen koopt kleding via het web. Ook koopt een groot deel over de grenzen heen. Pakketbezorging is dus iets waar deze groep veel mee te maken heeft en die efficiënter kan en verder ontwikkeld kan worden. Millennials zijn namelijk wel in voor alternatieve bezorgadressen. Ook het aangeven van bezorgdag en -tijd, tot op een uur nauwkeurig, wordt belangrijker.
Millennials gebruikt ook veel social media om producten te zoeken of reviews te bekijken, maar … Generatie Z is nog meer online, dus ook met die opkomende doelgroep moet goed rekening gehouden worden binnen de retail. Het is steeds weer bijstellen en aanpassen.

Lees het artikel op Retailtrends.nl.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Millennials willen meer dan alleen maar een gelukkig leven

27 augustus 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen
“Wat je doet, maakt je gelukkig. Waarom je het doet, geeft je fulfillment.” Simon Sinek brengt hiermee via social media een Amerikaans onderzoek (2013) over millennials opnieuw onder de […]

Consumentenvertrouwen evolueert in de digitale tijd

22 mei 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
Meer dan acht op de tien gebruikers vertrouwen printadvertenties bij het nemen van een aankoopbeslissing.Zoals de recente stijging van de uitgaven aan beïnvloedingsmarketing […]

Ruim kwart Nederlandse consumenten koopt online per ongeluk namaakproducten

19 juli 2017 | .Kenniscentrum | Persoonlijke verzorging | Retail
Van de Nederlandse consumenten kocht 28 procent zonder het vooraf te weten online namaakproducten. Dat betreft dan alledaagse producten zoals huidverzorgingsproducten, cosmetica, […]