Home / Nieuws / Positieve resultaten lezersonderzoek Lach van CliniClowns

Positieve resultaten lezersonderzoek Lach van CliniClowns

Eind 2012 ontwikkelde Bindinc. Custom Media voor Lach, het relatiemagazine van CliniClowns, een nieuwe redactionele formule en vormgeefconcept. Lach moest meer binding en loyaliteit creëren, het moest lezers informeren over concrete resultaten en aanzetten tot actie en interactie, meer respons realiseren en fondsen werven.

Positief lezersonderzoek

De nieuwe Lach werd onderzocht door PostNL in samenwerking met MetrixLab. Hiervoor werd het magazine vergeleken met een benchmark van 28 andere relatiemagazines, gericht op het vergroten van de loyaliteit. Hieronder de belangrijkste resultaten.*

• Lach scoort hoog op Merk Involvement:  Index 133

• Scoort bovengemiddeld op Sympathietoename:  Index 134

• Lach is bovengemiddeld opvallend en leuk:  Index 125

• Lach past bij CliniClowns, het blad is geloofwaardig:  Index 122

• De lezers van Lach voelen zich gewaardeerd:  Index 122

 

* Bron: onderzoek uitgevoerd in opdracht van CliniClowns in samenwerking met PostNL/MetrixLab, november 2012

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Bindinc. ontwikkelt nieuw blad voor het Diabetes Fonds

27 oktober 2014 | .Custom Media
Bindinc. Custom Media heeft voor het Diabetes Fonds een nieuw redactioneel concept ontwikkeld voor het relatiemagazine Dialoog.Het concept van het nieuwe magazine sluit aan bij de […]

Zorgmarkt te verleiden door sympathie

17 november 2015 | .Kenniscentrum | .Custom Media
Op 1 december presenteert Bindinc. Custom Media de resultaten van het zorgonderzoek ‘Communicatie binnen het ZorgMentalitymodel’. Het bestaande ZorgMentalitymodel is door Bindinc. Custom […]

Bindinc. ontwikkelt nieuw concept supportersmagazine Oxfam Novib

11 december 2014 | .Custom Media
Bindinc. Custom Media heeft voor Oxfam Novib (ontwikkelingssamenwerking) een nieuw concept voor het supportersmagazine 'Oxfam Novib Close Up' ontwikkeld. Look-and-feel, tone of voice en […]