Home / Nieuws / Nederlandse Rode Kruis nieuwe klant voor Bindinc. Custom Media

Nederlandse Rode Kruis nieuwe klant voor Bindinc. Custom Media

Bindinc. heeft een nieuw donateursmagazine ontwikkeld voor het Nederlandse Rode Kruis. Sinds enkele jaren heeft het Rode Kruis geen donateursmagazine meer, maar voor de versterking van de binding en het verhogen van de betrokkenheid werd dit als een gemis ervaren.

Het magazine is de verbindende schakel in de communicatiemiddelen-mix naar donateurs. Ieder artikel roept de lezer op om voor meer informatie of interactie online verder te gaan (website, facebook). De pijlers van het magazine zijn: noodhulp, zelfredzaamheid en actie. De tone of voice is persoonlijk, betrokken, deskundig en respectvol. Veel aandacht gaat uit naar het internationale werk van het Rode Kruis, afgewisseld met de activiteiten in Nederland. De openingscolumn wordt verzorgd door een van de ambassadeurs van het Rode Kruis.

Bindinc. Custom Media tekende voor de nieuwe redactionele formule en het nieuwe vormconcept. De redactionele realisatie en het drukken en verzenden worden ook door Bindinc. verzorgd.

Het magazine verschijnt 2x per jaar en heeft 16 pagina’s. Het eerste nummer verschijnt op 22 december 2015.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Zorgmarkt te verleiden door sympathie

17 november 2015 | .Kenniscentrum | .Custom Media
Op 1 december presenteert Bindinc. Custom Media de resultaten van het zorgonderzoek ‘Communicatie binnen het ZorgMentalitymodel’. Het bestaande ZorgMentalitymodel is door Bindinc. Custom […]

Bindinc. ontwikkelt nieuw blad voor het Diabetes Fonds

27 oktober 2014 | .Custom Media
Bindinc. Custom Media heeft voor het Diabetes Fonds een nieuw redactioneel concept ontwikkeld voor het relatiemagazine Dialoog.Het concept van het nieuwe magazine sluit aan bij de […]

Bindinc. ontwikkelt nieuw concept supportersmagazine Oxfam Novib

11 december 2014 | .Custom Media
Bindinc. Custom Media heeft voor Oxfam Novib (ontwikkelingssamenwerking) een nieuw concept voor het supportersmagazine 'Oxfam Novib Close Up' ontwikkeld. Look-and-feel, tone of voice en […]