Home / Nieuws / Relatiemagazines onmisbaar in de communicatiemix

Relatiemagazines onmisbaar in de communicatiemix

Ondanks de wijdverbreide digitalisering van het medialandschap, blijken relatiemagazines nog steeds een sterk communicatiemiddel. Het percentage ontvangers dat aangeeft het magazine in te zien, steeg de afgelopen jaren gestaag naar 72% (2013: 65%). En de magazines worden gemiddeld hoog beoordeeld met een 7,5. Zowel relatiemagazines als personeelsbladen worden in 2016 en 2017 hoger beoordeeld dan in voorgaande jaren.

De recente cijfers geven duidelijk aan dat het maken van magazines geen verspilling is van tijd en geld. Slechts 7% van de ontvangers gooit een toegestuurd magazine ongelezen weg. Twee derde geeft aan minimaal de helft van de artikelen te lezen en gemiddeld besteedt men bijna 21 minuten aan het magazine.

Dat blijkt uit de benchmark van MediaTest, die gebaseerd is op ongeveer 200 uitgevoerde lezersonderzoeken.

Lees het hele persbericht op de website van MediaTest.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Bindinc. ontwikkelt jubileummagazine ‘Maatjes’

22 september 2015 | .Custom Media
Bindinc. heeft voor KNGF Geleidehonden het jubileummagazine ‘Maatjes; honden met een missie’ ontwikkeld. Het magazine met een glossy uitstraling, verschijnt eenmalig als jubileumuitgave en […]

Zorgmarkt te verleiden door sympathie

17 november 2015 | .Kenniscentrum | .Custom Media
Op 1 december presenteert Bindinc. Custom Media de resultaten van het zorgonderzoek ‘Communicatie binnen het ZorgMentalitymodel’. Het bestaande ZorgMentalitymodel is door Bindinc. Custom […]

Nederlandse Rode Kruis nieuwe klant voor Bindinc. Custom Media

17 december 2015 | .Custom Media
Bindinc. heeft een nieuw donateursmagazine ontwikkeld voor het Nederlandse Rode Kruis. Sinds enkele jaren heeft het Rode Kruis geen donateursmagazine meer, maar voor de versterking van de […]