Home / Nieuws / 50-plusser winkelt vooral in bekende webshop

50-plusser winkelt vooral in bekende webshop

Nederlandse 50-plussers shoppen massaal online en zijn zich erg bewust van hun online veiligheid. Meer dan de helft koopt alleen bij een webshop die een keurmerk heeft of ze gaan op zoek naar reviews. Dit blijkt uit onderzoek van Kieskeurig.nl en Thuiswinkel.org onder ruim 1800 consumenten.

Online winkelen wordt onder de 50-plussers steeds populairder. 86% vindt online winkelen leuk, ontspannend of makkelijk. Slechts 3% van de 50-plussers vindt het spannend of eng.

Zo’n 60% van de 50-plussers zegt steevast voor een webshop te gaan die hij of zij kent. 15% geeft aan de prijs belangrijker te vinden dan de webshop waarbij het product wordt gekocht. 40% checkt de reviews van een website die ze niet kennen en nog eens 20% gaat actief op zoek op internet naar meer informatie over de webshop. De reviews zijn voor een flink aantal Nederlandse 50-plussers sowieso erg belangrijk. Bijna 40% laat een koopbeslissing voor een groot deel afhangen van voldoende positieve reviews.

Een kwart van de 50-plussers deelt alleen persoonsgegevens op een webshop die zij vertrouwen. De helft vult bovendien enkel de gegevens in die verplicht zijn om de aankoop te kunnen afronden. Ruim 10% geeft aan liever geen persoonsgegevens achter te laten en 60% checkt of een website een ssl-verbinding heeft.

Lees het hele artikel op thuiswinkel.org.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Consumentenvertrouwen evolueert in de digitale tijd

22 mei 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
Meer dan acht op de tien gebruikers vertrouwen printadvertenties bij het nemen van een aankoopbeslissing.Zoals de recente stijging van de uitgaven aan beïnvloedingsmarketing […]

Ontevreden klant schrijft uitgebreid online review

22 juni 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen
Als de consument zich nog oriënteert op een aankoop van een dienst of product, laat deze zich graag door een review van anderen leiden. Uiteraard is internet daarvoor een onuitputtelijke […]
Bindinc

Jongeren en mannen kopen vaker bloemen en planten online

31 januari 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom | Retail
Uit de Consumententracker van bloemen- en plantenveiling FloraHolland blijkt dat steeds meer consumenten producten op internet kopen. Uiteraard makkelijk en het scheelt tijd. Het maakt […]