Home / Nieuws / Millennials doen wat eten betreft het minst wat ze zeggen

Millennials doen wat eten betreft het minst wat ze zeggen

Millennials zeggen zich van alle generaties het meest zorgen te maken om hun gezondheid, maar zij handelen er het minst naar.

Je komt ze tegen in hippe en gezonde eettentjes en ze vinden gezond en vers eten héél belangrijk. Maar als millennials wordt gevraagd in hoeverre zij hun keuzes daarop afstemmen, blijft het bijna oorverdovend stil. Dit blijkt uit onderzoek van FoodService Instituut Nederland (FSIN) naar de eetvoorkeuren van verschillende generaties. De millennials doen van alle generaties wat eten betreft het minst wat ze zeggen.

Hoe komt dit? Een grote groep jongeren wil meedoen met nieuwe en hippe foodconcepten die in het teken staan van een gezonde en bewuste leefstijl. Dat het een intrinsieke wens is om gezond te leven, blijkt niet uit de cijfers. Bij de babyboomers blijkt dit anders. Zij letten bijvoorbeeld wel heel bewust op de hoeveelheid suikers en vetten in producten.

Lees het hele artikel op motivaction.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Trends in voeding: gemak, functioneel en gericht op levensfasen

9 november 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Voeding
Gemak is het woord dat 2018 typeert als het om de voedingsbranche gaat. Die ontwikkeling is al een tijdje gaande, maar dat zal in de toekomst alleen maar toenemen. Consumptie on-the-go […]

Boodschappen online dagelijkse gewoonte

19 november 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail | Voeding
De komende 5 jaren zal de Nederlandse consument meer online gaan besteden.Onderzoek van marktonderzoeksbureau GfK onder Nederlandse consumenten wijst uit dat 25% van hun bestedingen […]

Meer geld uitgegeven aan uit eten en bezorgmaaltijden

8 januari 2019 | .Kenniscentrum | Voeding
Nederlanders besteden steeds meer geld aan eten en drinken buiten de deur en aan maaltijden die ze laten thuisbezorgen. Volgens het FoodService Instituut Nederland (FSIN) ging de omzet van […]