Home / Nieuws / Black Friday in Nederland

Black Friday in Nederland

Drukte in de winkelstraten, gekte in de winkels en flinke verkopen: het zijn geen ongewone taferelen in Amerika. Black Friday is de dag na Thanksgiving en wordt beschouwd als het begin van het kerstaankopenseizoen.

Uit onderzoek van Motivaction in de aanloop naar Black Friday 2017 blijken vooral Nederlandse millennials bekend te zijn met het fenomeen. Zo blijkt dat 84 procent van de 25-34-jarigen weet wat de dag inhoudt. Ook verwacht 33 procent van de millennials er aan mee te doen. 5 procent gaat uitsluitend bij fysieke winkels shoppen, 10 procent gaat uitsluitend bij online winkels shoppen en 53 procent bij zowel fysieke als online winkels.

Lees het hele artikel op Motivaction.nl

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Winkelende man verveelt zich binnen 30 minuten

8 juli 2013 | .Kenniscentrum | Persoonlijke verzorging | Retail
Het is al een cliché. En ook nieuw Brits onderzoek wijst uit dat mannen niet erg dol zijn op shoppen. De gemiddelde winkelende man heeft al na krap een half uurtje  genoeg van de […]

Ruim kwart Nederlandse consumenten koopt online per ongeluk namaakproducten

19 juli 2017 | .Kenniscentrum | Persoonlijke verzorging | Retail
Van de Nederlandse consumenten kocht 28 procent zonder het vooraf te weten online namaakproducten. Dat betreft dan alledaagse producten zoals huidverzorgingsproducten, cosmetica, […]
Bindinc

Markt moet zichzelf opnieuw uitvinden: belangrijkste doelgroep blijft 55-plusser

9 juni 2015 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
De markt heeft het de laatste jaren steeds moeilijker gekregen. Vooral de marktkramen met non-food staan onder druk en kunnen bijna niet op tegen de groeiende discounters als Action en […]