Home / Nieuws / Boodschappen online dagelijkse gewoonte

Boodschappen online dagelijkse gewoonte

De komende 5 jaren zal de Nederlandse consument meer online gaan besteden.

Onderzoek van marktonderzoeksbureau GfK onder Nederlandse consumenten wijst uit dat 25% van hun bestedingen aan producten en diensten naar webshops gaat. Dit zal in de aankomende 5 jaar stijgen naar zelfs 37%.

Er wordt ook voorspeld dat online bestedingen aan food & near-food, health & beauty en home & garden toenemen. De grootste stijging zal plaatsvinden in de categorie food & near food, het aandeel van online boodschappen ontwikkelt zich van 4% naar 22% in 2023. Het staat vast dat online verkoop van dagelijkse producten en boodschappen gaat toenemen.

Toch blijft de winkel voor de consument de beste plek om informatie en advies in te winnen voor een aankoop, bij de millennial is dat iets minder het geval, zij oriënteren zich voor hun aankopen vaker op internet.

Lees het hele artikel op customertalk.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Online markt groeit, aantal online kopers daalt

19 juni 2017 | Media en telecom | Retail
€ 5,55 miljard werd er uitgegeven bij webwinkels, verdeeld over 44,43 miljoen aankopen. Allemaal door Nederlandse consumenten van 15 jaar en ouder in het eerste kwartaal van 2017.Dat […]

Welke supermarkten zorgen voor het grootste online succes?

13 december 2018 | .Kenniscentrum | Voeding | Algemeen
Adformatie presenteert in samenwerking met OBI4wan een onderzoek naar online successen binnen zeven verschillende branches.Uit het onderzoek komt naar voren dat het aantal online […]

Millennials doen wat eten betreft het minst wat ze zeggen

3 januari 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Voeding | Algemeen
Millennials zeggen zich van alle generaties het meest zorgen te maken om hun gezondheid, maar zij handelen er het minst naar.Je komt ze tegen in hippe en gezonde eettentjes en ze […]