Home / Nieuws / Channellogo hulp bij kiezen

Channellogo hulp bij kiezen

Hoe beïnvloeden logo’s de kijkervaring  en welke rol spelen channellogo’s (de logo’s voor de diverse kanalen) voor on-demand-platformen?

In de studie van ‘Role of Logos’ is er gebruikgemaakt van een enquête waarbij ze twee platformen hebben gecreëerd. Een met logo’s en het andere platform zonder logo’s.

Respondenten geven aan dat logo’s ervoor zorgen dat een platform innovatiever voelt en alsof het beter ontworpen is. Ook blijkt uit het onderzoek dat kanaallogo’s het makkelijker maken om te beslissen wat de mediagebruiker kijkt. Kanaallogo’s brengen informatie over waardoor de mediagebruiker makkelijker een keuze kan maken.

Bij het overwegen van shows zoekt de mediagebruiker naar 3 dingen: kanaallogo, sterbeoordeling en showbeschrijving. Deze informatie helpt de gebruiker hun vragen te beantwoorden, zodat men een weloverwogen keuze kan maken. Zonder kanaallogo’s vonden gebruikers dat het platform ongeorganiseerd was en ze vonden de selectie van shows minder aantrekkelijk.

Lees het hele artikel op insights.viacom.com.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws
Bindinc

Jongeren en mannen kopen vaker bloemen en planten online

31 januari 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom | Retail
Uit de Consumententracker van bloemen- en plantenveiling FloraHolland blijkt dat steeds meer consumenten producten op internet kopen. Uiteraard makkelijk en het scheelt tijd. Het maakt […]

Instagram houdt van magazinemedia, maar houden magazinemedia ook van Instagram?

12 november 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom
Door Instagram is het aantal volgers van magazinemerken met bijna een kwart gegroeid.Instagram groeit binnen de magazinemedia het snelst. Zo snel dat het een aandeel heeft van 21%. […]

Persbericht: Onveilige webwinkels herkennen is lastig voor veel senioren

10 december 2018 | Algemeen | Media en telecom
Ouderen zijn voorzichtig bij het doen van online aankopenUtrecht, 3 december 2018 – Ruim veertig procent van de senioren die online winkelen vindt het lastig om te herkennen of een […]